Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wrażenia i uczucia

Wrażenia i uczucia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Witajcie!

W tym tygodniu:

  • Będziemy doskonalić umiejętność rozróżniania emocji i podawania ich nazw.
  • Będziemy ćwiczyć wyrażanie uczyć bez słów (w niewerbalny sposób).
  • Spróbujemy wczuć się w emocje i uczucia drugiej osoby, zadbamy o to by je szanować.
  • Przypomnimy sobie zasady życzliwego zachowania w stosunku do dzieci i dorosłych.
  • Sprawdzimy co jest fikcją a co rzeczywistością poćwiczymy jej odróżnianie.
  • Poznamy sposoby doskonalenia odporności emocjonalnej czyli radzenia sobie w różnych sytuacjach.
  • Będziemy rozwijać kompetencje językowe oraz umiejętności matematyczne.
  • Poćwiczymy sprawność ruchową.

 

Na sam początek radosne i  bardzo ważne informacje!

 

Wszystkie emocje są dobre.

Wszystkie emocje są ważne.

Wszystkie emocje są potrzebne.

 

Emocje komunikują nasze potrzeby, motywują do działania, pomagają nam kupić się na tym co naprawdę ważne, chronią przed zagrożeniem. Ważne, żeby je zaakceptować, przyjać i zastanowić się ,,co mi mówi" dana emocja - moje zachowanie. To jest w porządku, że się złościsz, że jesteś smutny albo się czegoś boisz. Masz prwo się cieszyć i czuć radość.

 

 

Zastanów się czy w Twoim życiu też tak faktycznie jest.

Pomyśl kiedy ostatnio czułeś/ać takie emocje i pomyśl co one Ci mówią choć bez słów.

 

Dokończ zdania:

Czułem/am złość na ...................... ponieważ .................................. (To są właśnie Twoje potrzeby.)

Czułem/am radosć gdy ........................... i udało mi się zrobić .....................................  (To są Twoje zdolności)

Byłem/am smutny/a gdy ..................................... teraz już wiem, że ...............................  (To jest bardzo ważne.)

Przestraszyłem/am się ...................................... teraz już wiem, że ............................... (To ostrzegło Cię przed zagrożeniem.)

 

 Widzisz, emocje naprawdę mówią.

 

Zadanie:

Posłuchaj i namaluj to jak sobie wyobrażasz emocję o jakiej jest piosenka. Jak chcesz możesz użyć różnokolorowych farb malować jakieś sytuacje, ludzi, dzieci albo ,,esyfloresy". Każdy sposób jest dobry.

Zachęcam do nauki piosenki i granie w grę, o której mowa jest w piosence jak najczęściej :)

 

 

Radość:

  • Dziel się nią kto ma jej mniej.
  • Śmiech to zdrowie.
  • Radość sprawia, że nasz mózg lepiej funkcjonuje.
  • Motywuje do działania.
  • Odczuwamy kiedy jesteśmy z siebie zadowoleni i z tego co zrobiliśmy.
  • Odczuwamy kiedy jesteśmy dumni z kogoś.

W wielu innych sytacjach też odczuwamy radość.

 

 

 

Co sprawia Ci radość?

W miarę możliwość zrób to dziś.

Co sprawia radość Twojej mamie lub tacie?

Spróbuj to dziś dla nich zrobić.

Rodzicu co sprawia radość Twojemu dziecku...?

 

Miłego dnia.

 

 

Data dodania: 2020-05-11 06:46:51
Data edycji: 2020-05-11 08:56:43
Ilość wyświetleń: 1735

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego