Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wielkanocne zabawy

Wielkanocne zabawy

Dziś propozycia trzech gier na ciekawe spędzenie czasu.

 

DZWIĘKOWE MEMORY

Potrzebne będą: kratka po jajkach (na 20 sztuk), farba, pędzelek, pojemniczki z jajek niespodzianek 20 sztuk, produkty do wypełnienia jajek: kasza, cukier, różnego rodzaju pestki, monety, dzwoneczki itp.

Zrobienie naszego projektu obejmuje wiele etapów.

  • Malujemy kratkę po jajkach, z jednej strony na niebiesko, a z drugiej na zielono. Dzięki temu mamy 2 warianty gry: na sześć par (zielony – łatwiejszy) oraz na 10 par (niebieski – trudniejszy). Kratkę odstawilismy na całą noc, żeby dobrze wyschła.
  • Następnym etapem jest wykonanie grzechotek z pojemniczków po kinder niespodziankach. To będą pary, dlatego należy odmierzyć taką samą ilość danego wypełnienia do każdych dwóch pudełeczek. Wymaga to dużego skupienia, żeby nie porozsypywać zawartości pojemniczków
    Jak wiecie, gra memory polega na odnalezieniu pary. W naszej wersji też ich szukamy, ale po dźwięku, a nie po obrazku. Sam proces przygotowania jest niesamowicie rozwijający, a gra sprawia wiele radości i ćwiczy percepcję słuchową, która na etapie przedszkolnym jest bardzo ważnym elementem rozwoju dziecka, niezbędnym do nauki mowy, czytania oraz pisania.

 

MEMO OBRAZKOWE

Bardzo lubiane przez dzieci Memo obrazkowe z motywami wielkanocnymi.

(do wydrukowania w załączniku). Super jeśli dziecko samo stworzy obrazki.

 

 

GRA PLANSZOWA " WIELKANOCNY WYŚCIG"

 

(plansza do wydrukowania w załączniku)

  • przygotuj pionki i kostkę

Zasady gry:

Wszyscy gracze ustawiają się na polu „START”. Najmłodszy gracz rzuca kostką i porusza się o tyle pól, ile ona wskazuje. Gracze po kolei przemieszczają się, aż do mety. Jeśli gracz trafi na pole w kolorze zielonym, porusza się o trzy pola do przodu, na polu czerwonym – cofa się o dwa pola. Gracz może również trafić na pole specjalne:

  • żółte – gonisz zająca – pozwala na dodatkowy rzut kostką

  • fioletowe – zając ukrył przed Tobą słodycze, szukając ich tracisz jedną kolejkę

  • niebieskie – zająłeś się malowaniem pisanek, tracisz jedną kolejkę

  • pomarańczowe – wygrałeś w konkursie na najpiękniejszą pisankę, możesz rzucić kostką jeszcze raz

Wygrywa ten z graczy, który jako pierwszy dotrze do mety.

W tej grze nie musicie sztywno trzymać się zasad, możecie wymyślić swoje jak np. śpiewanie piosenek na odpowiednim polu, zrobienie 10 przysiadów czy wymyślenie krótkiej rymowanki.

 

Miłej zabawy!

Data dodania: 2020-04-10 11:12:08
Data edycji: 2020-04-10 11:17:13
Ilość wyświetleń: 674

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego