1. Wysłuchanie wiersza czytanego przez Rodzica pt. „Może zobaczymy”- H. Bechlerowej.
Idźmy leśną ścieżką cicho, cichuteńko, może zobaczymy sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy wiewióreczkę małą, jak wesoło skacze z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie nie gwiżdże, nie woła – może usłyszymy pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa między gałązkami jakiś leśny ptaszek, którego nie znamy…
I będzie nas witał wesołą piosenką! Tylko idźmy lasem cicho… cichuteńko…
2. Postawienie pytań w związku z wierszem. ─ O czym będą dzisiejsze zajęcia? (o lesie) ─ Jakie nazwy zwierząt występują w wierszu? (sarna, wiewiórka, dzięcioł) ─ Czyim domem jest las? (zwierząt: ptaków, ssaków, owadów)
3.DROGIE DZIECI- CO BY BYŁO GDYBY?
Gdyby lasu nie było, Gdyby go wyrąbano Kto by szumiał piosenki Na „dzień dobry, „dobranoc”?
Wiecie, co by się stało, Gdyby lasy wycięto? Zabrano by mieszkania wszystkim zwierzętom.
I zginęłyby marnie Żyłyby tylko w baśni. Smutne byłoby życie Bez zwierzęcej przyjaźni.
4. Zgaduj – zgadula c.d. Jakie drzewa mogą rosnąć w lesie? /wymień trzy gatunki/ 2. Co nam daje las? / wymień trzy korzyści/ 3. Dla jakich zwierząt drzewa są domem? 4. Kto opiekuje się lasem? 5. Jakie zwierzęta można spotkać w lesie? 6. Co zanieczyszcza powietrze? Jak temu przeciwdziałać?