Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Tradycje wielkanocne cz 2

Tradycje wielkanocne cz 2

„Zajączki i króliczki”

  1. „Różnice i podobieństwa” Ponieważ w okresie Wielkanocy często mylimy zająca z królikiem porównajmy ich gdyż są między nimi różnice.  Królik jest mniejszy od zająca, jego sylwetka jest bardziej krępa i szyja jest połączona z tułowiem. Ma też krótsze uszy, mniej wytrzeszczone oczy oraz krótsze nogi .. Zając jest większy, ma długie uszy i nogi i wyraźnie zaznaczoną szyję. Inaczej także się porusza zając robi susły ( skoki) ( załączone fotografie). Potem można pooglądać książki, encyklopedie dla dzieci i porównać te dwa zwierzęta.
  2. Zabawa „Zajączki” Pomoce: rajstopy. Z rajstop zawiązujemy na głowie uszy. Dziecko skacze na czworakach tak jak zajączek , na klaśnięcie zastyga w bezruchu. Zabawa „Króliczki” dziecko chodzi na czworakach powoli, na hasło nos do nosa, przysuwa swój nos do nosa rodzica.
  3. Wiersz „Zając”- S. Jachowicz. Po Przeczytaniu wiersza rozmowa o strachach zajączka w odniesieniu do przysłowia „Płochliwy jak zając”. Potem rysowanie zająca zgodnie z instrukcją ze strony: https://www.lulek.tv/vod/clip/jak-narysowac-zajaca-szkolka-rysowania-dla-dzieci-z-lulektv-97
  4. „Gdzie jest zając?” Pomoce: pluszowy królik, zając lub inna maskotka. Jeden z uczestników chowa zabawkę tak aby pozostali nie zauważyli. Na znak szukamy ukrytego przedmiotu i stosujemy określenia ciepło – jeśli szukający zbliża się do celu lub zimno – gdy jeszcze jest od niego daleko. Nagroda za znalezienie-zdrowa przekąska: kawałki jabłka, marchewki itp. 
  5. Praca plastyczna „Zając lub królik”. Wykorzystaj w domu łyżki (drewniane, plastikowe, stare metalowe) i ozdobne serwetki. Połącz je razem zamień je w kolorowe zajączki lub króliczki jak wolisz.
  6. „Policz ile ma ?” karty pracy w załączeniu.
Data dodania: 2020-04-07 08:22:06
Data edycji: 2020-04-07 08:34:25
Ilość wyświetleń: 431

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej