1.Obejżyjcie obrazek ,który przedstawia wiosenną łąkę i jej mieszkańców dzieci nazywają zwierzątka, przeliczają, określają gdzie się znajdują /np. na listku, pod listkiem, obok listka itp./ 2.Prezentacja portretów owadów- ( zobacz w załączniku) 3.Jak wyglądają owady? :Analiza wyglądu wybranych owadów: -przeliczanie odnóży, czułek , kropek -zwrócenie uwagi na zróżnicowaną budowę : głowa, tułów, odwłok -szukanie cech wspólnych : skrzydła , czułki, sześć odnóży -poszukiwanie różnic: dłuższe i krótsze czułki, kolor, kształt. 4.Ćwiczenie oddechowe Dzieci dmuchają na motyla na jednym wydechu jak najdłużej, ćwiczenie powtarzają kilka razy. 5.Zaproszenie dzieci do wykonania pracy plastycznej „Biedronka na listku”/ składanka płaska z kół metodą orgiami /. Dzieci otrzymują po: -2 duże czerwone koła -1 średnie czarne koło -4 małe kółeczka składanie koła na pół , naklejanie poszczególnych elementów biedronki na listek ,dorysowywanie czarną kredką-odnóży i czułek.(miłej zabawy)