Proszę o przeczytanie dzieciom POSEGREGUJMY RAZEM ŚMIECI, aby przypomnieć o sposobach segregacji śmieci. Papier, puszki, szkło, plastiki, posprzątamy w pojemniki. 1. POSEGREGUJMY RAZEM ŚMIECI TO TAKIE PROSTE JEST DLA DZIECI BO TE KOLORY KAŻDY Z NAS ZNA I O PRZYRODĘ WŁAŚCIWIE DBA NIEBIESKI KOLOR – PAPIER PRZYJMUJE ŻÓŁTY OD TERAZ – PLASTIK SKUPUJE ZIELONY – MASZ NA KOLOROWE SZKŁO CIEMNY, CZERWONY – JEST NA ZŁOM 2. CZTERY SĄ KOSZE ULUBIONE KOLORY MAJĄ TAK ZNAJOME KAŻDY PRZEDSZKOLAK DOBRZE WIE JAK POSEGREGOWAĆ JE NIEBIESKI KOLOR – PAPIER PRZYJMUJE ŻÓŁTY OD TERAZ – PLASTIK SKUPUJE ZIELONY – MASZ NA KOLOROWE SZKŁO CIEMNY, CZERWONY – JEST NA ZŁOM Autor: Agata Dziechciarczyk 2. "Segregujemy świeci"- grupowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność. Pod ilustracjami koszy na śmieci, dzieci przyklejają odpowiednie sylwety odpadów, które można wydrukować lub wyciąć z gazetek reklamowych.
3. „Na ratunek Ziemi” – zabawa ruchowa z elementem marszu, pedagogika zabawy; dz. maszerują energicznie trzymają w ręku gazetowe rurki, na przerwą w muzyce walczą ze śmieciami.
4. „Segregujemy śmieci?” – dz. klasyfikują śmieci do pojemników z napisami: szkło, plastik, papier; Proszę zadaje pytanie: -Dlaczego ważne jest, żeby segregować śmieci? -Co jeszcze możemy zrobić z nimi?
5. „Nasza planeta Ziemia” – zapowiedź zabawy konstrukcyjnej Zanim zaczniemy zabawę, należy wykonać instrument muzyczny wykorzystując różnej wielkości plastikowe butelki, groch, ryż, kaszę. Pamiętacie robiliśmy takie instrumenty na zajęciach ,nie zapomnijcie ozdobić swojego instrumentu.
6. „Świat w naszych rękach” – zaśpiewajcie piosenkę z wykorzystaniem instrumentów wykonanych z odpadów. Miłej zabawy.