Dzień dobry kochane dzieci. Nadszedł kolejny dzień naszych zabaw domowych. Zapraszam do wspólnej zabawy. Zaproście też do zabawy rodziców i rodzeństwo. Zaczynamy od rozgrzewki.
Zabawy gimnastyczne dla całej rodziny :do przeprowadzenia ćwiczeń będzie potrzebny mały kocyk i piłka.
1.Ćwiczenia w siadzie klęcznym (na kocykach):
• ruchy głowy (w górę, w dół, na boki),
• ruchy ramion („skrzydełka”, wymachy naprzemienne z prostowaniem ręki w łokciu),
• „zrywanie jabłek” (unoszenie ramion nad głowę i naśladowanie „zrywania jabłek”),
• „pranie” (naśladowanie ruchów prania w rękach, a następnie unoszenie ramion nad głowę i „wieszanie prania”).
2.Ćwiczenia dużych grup mięśniowych (wykonanie ćwiczeń poprzedza zrolowanie kocyka w rulon):
• podskoki obunóż z kocykiem trzymanym między nogami,
• naprzemienne unoszenie rulonu ponad głowę i opuszczanie podczas marszu we wspięciu na palcach,
• podnoszenie rulonu tak, jakby był ciężkim dywanem.
3. Ćwiczenia elongacyjne. Dziecko siedzi na podłodze w siadzie klęcznym. Dorosły staje za dzieckiem z kocykiem zwiniętym w rulon trzymanym nad głową dziecka, w takiej odległości, aby dziecko maksymalnie wyciągało ręce w górę próbując go złapać.
4. Ćwiczenia oddechowe. Dziecko w siadzie klęcznym trzyma oburącz kocyk unosząc go w górę – wdech nosem i opuszczając wydech ustami.
5. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych (kocyk rozwinięty):
• w siadzie klęcznym (dłonie na podłodze, nogi na kocyku) odpychanie się dłońmi i przemieszczanie się po podłodze,
• w siadzie skulnym (czyli z kolanami pod brodą – pupa na kocyku, pięty i dłonie na podłodze) odpychanie się piętami i dłońmi i przemieszczanie się po podłodze,
• w przysiadzie podpartym (dłonie na kocu, stopy wsparte na podłodze) przemieszczanie się po pokoju.
6. Ćwiczenia stóp. Kocyk leży na podłodze. Dziecko:
• próbuje zwinąć kocyk stopami,
• próbuje złożyć kocyk w kopertę.
7. Ćwiczenia oddechowe. Dziecko leży na kocyku z nogami zgiętymi w kolanach, a stopami opartymi o podłoże. Na brzuchu trzyma oburącz piłkę. Wdech powietrza nosem z przeniesieniem piłki za głowę, wydech ustami z przeniesieniem piłki na brzuch.
Rodzinnie spędzony czas
• Świat realny – świat w Internecie.
Spędzajmy czas w świecie realnym nie fikcyjnym np. przed komputerem czy telefonem. Są to urządzenia bardzo pomocne, zwłaszcza teraz. Dzięki nim możemy się szybko komunikować, pisać do siebie wiadomości, słuchać piosenek, grać, uczyć się. Korzystajmy z tych urządzeń z głową! – odpowiedzialnie i bezpiecznie.
Posłuchajcie piosenki „Świat realny jest genialny” https://www.youtube.com/watch?v=SPZzZ-4Xo14
Porozmawiajcie z rodzicami:
Jak dług spędzasz czas przed komputerem?
Co to znaczy „dziura w pamięci”?
Czy już wiecie jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
Czy „siedzenie” w Internecie może wam szkodzić?
Wyjdź do parku, lasu ,ogrodu – zachwyć się jego pięknem. Odszukaj przyrodnicze ciekawostki. Możecie ze sobą wziąć mały zeszyt i kredki. Spotkaliście coś ciekawego to narysujcie.
Jeśli po południu będziecie mieli jeszcze ochotę na zabawy, to możecie wykonać kartę pracy. Poproście Rodzica by przeczytali Wam opowiadanie znajduje się (w zakładce). Pokolorujcie także obrazki. Powodzenia
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A