Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

„Na ratunek Ziemi”

„Na ratunek Ziemi”

 

Wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć: Aby wam ułatwić odgadnięcie tematu naszych
dzisiejszych zajęć przygotowałam dla was zagadkę: Dbam o Ziemię!
W moich rękach Ziemia cała
Oby nigdy nie płakała
Oby czysta zdrowa była
Bym i ja była szczęśliwa
1. Poproście mamę by przeczytała wam krótki tekst o „Chorej Planetce”.
„Chora Planetka”
Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.
Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.
Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.
Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.
Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,
ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,
a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.
Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,
ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.
Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.
I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.
I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.
Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.
Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.
Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,
Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!
Autor: Magdalena Tokarczyk
2 Obrazki wykorzystajcie przy omawianiu powyższego opowiadania: - „uśmiechniętej i
smutnej minki” Planety – w załączniku
3. Odpowiedz na pytanie:
• Dlaczego Planetka była chora?
• Co dzieci zrobiły źle?
• Co powinniśmy zrobić, aby nasza Ziemia była czysta i „zdrowa”? itp.
4. Zabawa ruchowa: „wielkie sprzątanie” – dzieci w rytm muzyki chodzą po dywanie na którym są porozrzucane gazety, na przerwę w muzyce ponosimy jedną kartkę, zgnieć ją w kulkę i wrzuć do przygotowanego kosza.
5. Zabawy z torebkami foliowymi

Rodzic zaprasza dziecko do zabawy i wręcza torebkę foliową.
Dzieci wykonują polecenia:
– Dmuchnijcie na torebkę umieszczoną na dłoni.
– Poruszajcie torebką, przysuwając ją do ucha.
– Podrzućcie torebkę do góry i obserwujcie, jak spada.
– Zgniećcie torebkę w małą kulkę i celujcie do kosza.

6.Pokoloruj kolorowankę"- karta pracy

 

 

 

Data dodania: 2020-04-20 09:23:04
Data edycji: 2020-04-20 09:35:16
Ilość wyświetleń: 1312

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego