Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

JĘZYK ANGIELSKI - materiały do utrwalenia

Witam Państwa,

Nazywam się Lidia Piątek, uczę języka angielskiego w przedszkolu. Na stronie znajdą Państwo przykładowe materiały do pracy z dziećmi. Podaję adres mailowy do kontaktu: nauczycielangielskiego@przedszkole1.waw.pl

 

Dla 3 –latków

 

Słownictwo:

eyes-oczy

ears- uszy

mouth –buzia

 

Piosenka:

Eyes, ears, mouth

Eyes, ears, mouth

Wiggle them about!

Wiggle them about!

Eyes, ears, mouth

Eyes, ears, mouth

 

Dla 4-latków

 

Słownictwo:

fingerspalce (u rąk)

nose – nos

tummy – brzuch

toes – palce (u nóg)

eyes- oczy

ears – uszy

 

Piosenka:

Fingers, nose, tummy, toes,

Tummy, toes.

Fingers, nose, tummy, toes,

Tummy, toes.

And fingers and nose,

And tummy and toes.

Fingers, nose, tummy, toes,

Tummy, toes.

 

Dla 5-latków

 

Słownictwo:

hands – dłonie

arms – ręce

feet – stopy

legs – nogi

fingers – palce (u rąk)

toes – palce (u nóg)

up – w górę

down – w dół

 

Piosenka:

Swing your arms

Up in the tree.

Slide down,

Down the tree.

 

Swing your legs

Up in the tree.

Slide down,

Down the tree.

 

Stretch your hands

Up in the tree.

Slide down,

Down the tree.

 

 

Dla 6 – latków

 

Słownictwo:                                                                                                                                                  

 ladybird  - biedronka                                                                                                                                  

butterfly – motyl

caterpillar – gąsiennica

bee – pszczoła

ant – mrówka

snail – ślimak

 

Piosenka:

Where’s the snail? Hello, hello!

Where’s the bee? Hello, hello!

Where’s the ant? Hello, hello!

Where’s the butterfly? Hello, hello!

Where’s the caterpillar? Hello, hello!

Where’s the ladybird? Hello, hello!

Yoo – hoo, Yippee, Hurray!

 

Poniżej zamieszczam kolejna partię nowych słówek i piosenki.

 

Dla 3 –latków

 

Słownictwo:

mummy – mamusia

daddy- tatuś

baby – małe dziecko

yellow- żółty

one – jeden

 

Piosenka:

Mummy, mummy

I love you!

Mummy, mummy

A kiss for you.

 

Daddy, daddy

I love you!

Daddy, daddy

A kiss for you.

 

Baby, baby

I love you!

Baby, baby

A kiss for you.

 

Mummy, daddy, baby

I love you!

 

Dla 4-latków

 

Słownictwo:

mummy – mamusia

daddy- tatuś

sister – siostra

brother – brat

baby – małe dziecko

granny - babcia

 

Piosenka:

Hush baby, don’t cry!

Baby, baby go to sleep.

Daddy’s here, mummy’s here.

Sister’s here, brother’s here.

Cheeky’s here, Cheeky’s here!

Close your eyes and go to sleep.

 

Dla 5-latków

 

Słownictwo:

coat – kurtka

hat – czapka (wełniana)

szarf – szalik

boots – buty (zimowe)

T-shirt – koszulka z krótkim rękawem

trainers – tenisówki

 

Piosenka:

I’m cold! I’m cold!

Put your coat on.

I’m cold! I’m cold!

Put your coat on.

 

I’m cold! I’m cold!

Put your hat on.

I’m cold! I’m cold!

Put your hat on.

 

I’m cold! I’m cold!

Put your scarf on.

I’m cold! I’m cold!

Put your scarf on.

 

I’m cold! I’m cold!

Put your boots on.

I’m cold! I’m cold!

Put your boots on.

 

Dla 6 – latków

 

Słownictwo:

blue – niebieski

dark blue - ciemnoniebieski

orange – pomarańczowy

pink – różowy

purple – fioletowy

white – biały

brown – brązowy

red- czerwony

yellow – żółty

green – zielony

black – czarny

 

Piosenka:

Red and orange,

Yellow, green,

Blue, dark blue

And purple too.

The colours of the rainbow,

Rainbow for me and you.

 

W lutym 2020 roku zaprosiliśmy  przedszkola do wymiany samodzielnie wykonanych kart walentynkowych z życzeniami po angielsku. W naszym przedszkolu karty przygotowały czterolatki. Do projektu zgłosiły się przedszkola z Czech, Litwy oraz kilka przedszkoli z Polski.  Oto przykładowe karty, jakie dostaliśmy.

 

Hello Dear Children,

Zbliżają się Święta Wielkanocne. Z tej okazji składam życzenia Wesołych Świąt Wielkanocnych, czyli Happy Easter!                Poniżej przesyłam propozycje zabaw, ćwiczeń które będziecie mogli wykonać wspólnie  z Rodzicami.

Dla trzylatków

  • Rodzic pokazuje dziecku pisankę lub jej zdjęcie i mówi: Easter egg (wym. Ista eg). Następnie pokazuje króliczka wielkanocnego i mówi: Eater bunny (wym. Ista bani). Powtarzamy kilkakrotnie, aż dziecko nabierze pewności.
  • ‘Easter bunny, where are you?’ – dziecko zasłania oczy, w tym czasie rodzic ukrywa zajączka w pokoju. Dziecko ma za zadanie znaleźć Easter bunny. Można mówić ‘yes’, gdy dziecko jest blisko miejsca ukrycia zajączka, lub ‘no’, gdy dziecko jest daleko.
  • Song - piosenka

Fluffy bunny (przykładamy palce do głowy, udajemy zajączka)

Fluffy chick (dłonie przykładamy do ramion, udajemy kurczaka)

Jump into basket (podskakujemy)

Quick, quick, quick!

Wykonanie piosenki przez innych przedszkolaków, można zobaczyć pod linkiem:

https://www.facebook.com/watch/?v=350832702203891

 

Dla czterolatków

  • Rodzic pokazuje króliczka wielkanocnego i mówi: Eater bunny (wym. Ista bani). Powtarzamy kilkakrotnie, aż dziecko nabierze pewności.
  • Easter bunny nursery rhyme – rymowanka o zajączku

 

Hop, hop Easter bunny (podskakujemy i pokazujemy uszy zająca)

Hop, hop to the sky (wskazujemy niebo)

Hop, hop Easter bunny (podskakujemy i pokazujemy uszy zająca)

You are friend of mine (krzyżujemy ręce na klatce piersiowej)

 

  • Rodzic pokazuje dziecku pisankę lub jej zdjęcie i mówi: Easter egg (wym. Ista eg). Dziecko kilkukrotnie powtarza nazwę.
  • Zabawa ruchowa: ‘Easter bunny says…’

Rodzic chodzi z dzieckiem w kółko po pokoju. Rodzic wydaje polecenia i wykonuje je wspólnie z dzieckiem:

Easter bunny says……

 run (wym. ran) - biegniemy

walk (wym.łok) –idziemy

stop - zatrzymujemy się

 hop – podkoczmy

 turn around and touch the ground (wym. ten arołnd and tacz de grałnd) – obróćmy się dookoła i dotknijmy podłoża

turn around and touch the sky (wym. ten arołnd  and tacz de skaj)- obróćmy się dookoła i dotknijmy nieba etc.

  • Oto propozycja piosenki, którą można wykorzystać jako zabawę ruchową:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

Dla pięciolatków

 

  • Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający wiosnę i mówi: spring. Następnie pokazuje kwiatek i mówi: flower (wym. flała). Pokazuje motylka na zdjęciu i mówi: butterfly (wym. bateflaj). Rodzic pokazuje słońce i mówi: sun (wym. san), wskazuje niebo        i mówi: sky (wym. skaj). Dziecko powtarza nazwy kilkukrotnie, aż nabierze pewności.

Rodzic może zadawać dodatkowe pytania o kolory obiektów na zdjęciu np. What colour is the sun/ the butterfly/ the sky?etc.

  • Rodzic rysuje w powietrzu nowo poznane słówka np. kwiatek, motylek. Dziecko podaje nazwy po angielsku.
  • Zabawa ruchowa

Rodzic pokazuje słońce i mówi: Stand up! (wym stand ap). Dziecko wstaje. Rodzic pokazuje kwiatek i mówi: Sit down! (wym. sit dałn). Dziecko wtedy siada. Rodzic wydaje polecenia na zmianę, coraz szybciej.

Poniżej niespodzianka:

https://www.youtube.com/watch?v=Qhv29_M-P5Q

 

Dla sześciolatków

  • Rodzic pokazuje dziecku króliczka wielkanocnego i mówi: Easter bunny (wym. Ista bani). Następnie pokazuje pisankę lub jej zdjęcie i mówi: Easter egg (wym. Ista eg). Dziecko powtarza kilkukrotnie, aż nabierze pewności.
  • Egg hunt nursery rhyme – rymowanka o szukaniu pisanek

Easter egg round and round

Rolled off the table on the ground

It rolled to the garden

Sat under a plant

To be on time for the egg hunt

  • Oto filmik dla dzieci w wersji angielskiej, przedstawiający szukanie pisanek

 https://www.youtube.com/watch?v=Lva4fn4_q88

  • Dla chętnych karty pracy.

Dla 3 – latków

W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych.

sandwich (wym. sandwić) – kanapka

banana (wym. banana) – banan

apple (wym. apl) – jabłko

 

  • Rodzic umieszcza kanapkę, jabłko i banana w różnych częściach pokoju. Następnie wydaje polecenie: ‘On the train, everyone! Choo, choo!’ (wym. On de trejn evryłan! Czu, Czu!) Dziecko staje za rodzicem, rodzic jest lokomotywą. Pociąg rusza po pokoju. Gdy pociąg zatrzyma się przy kanapce rodzic mówi: ‘Look, a sandwich. Yum, yum.’ (wym. Luk e sandwić. Jam, jam) To samo należy powtórzyć  dla banana  ( ‘Look, a banana. Yum, yum.’) i jabłka ( ‘Look, an apple. Yum, yum').
  • Rodzic naśladuje jedzenie poszczególnych produktów spożywczych, za każdym razem pytając: ‘What’s this?’ (wym. Łoc dys?). Dziecko zgaduje nazwę produktu. Można zmienić się rolami.

Zabawna piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=lNNMknj0PyE

 

Dla 4 – latków

W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas produktów spożywczych.

biscuit (wym. biskit) – herbatnik, ciasteczko

ice cream (wym. ajs krim) – lody

cake (wym. kejk) – ciasto

sandwich (wym. sandwić) – kanapka

apple (wym. apl) – jabłko

banana (wym. banana) – banan

 

  • Rodzic wymienia nazwy produktów spożywczych, dziecko wskazuje produkty w kuchni lub na ilustracji i powtarza nazwy.
  • Rodzic rysuje produkty spożywcze palcem w powietrzu, dziecko zgaduje ich nazwy. Jeśli zgadnie poprawnie, rodzic może pochwalić’ That’s right. It’s a (banana)’ /wym. Dac rajt. Ic e (banana)/. Można zamienić się rolami – dziecko rysuje, a rodzic zgaduje nazwy produktów.

Polecam do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=7b6Ji7Zc2WY

 

Dla 5- latków

W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas poznanych pomieszczeń.

bedroom (wym. bedrum)- sypialnia

bathroom (wym. bafrum) – łazienka

kitchen (wym. kiczin) – kuchnia

living room (living rum)– salon

garden – ogród

door (wym dor) – drzwi

  • Rodzic oprowadza dziecko po mieszkaniu/domu i pyta ‘What’s this?’ (wym.Łoc dys). Zadaniem dziecka jest podać właściwą nazwę pomieszczenia. Rodzic chwali poprawne wypowiedzi dziecka: np. ‘Yes, it’s a (kitchen)’. ‘That’s right. It’s a (kitchen)’ (wym. Dac rajt. Ic a (kiczin)’
  • Rodzic zadaje pytanie: ‘Where am I?’ (wym.Łer am aj) i naśladuje czynności jakie wykonuje się w poszczególnych pomieszczeniach np. udaje, że się myje (bathroom), udaje, że ogląda telewizję (living room) itd. Zadaniem dziecka jest podanie odpowiednich nazw pomieszczeń. Następnie rodzic i dziecko zmieniają się rolami. Teraz rodzic zgaduje nazwy pomieszczeń.

Historyjka : https://www.youtube.com/watch?v=5bZBJe1toiE

 

Dla 6-latków

W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas poznanych zawodów. Obejrzymy historyjkę ’I want to be an artist’.

teacher  (wym ticza) – nauczyciel

doctor (wym. dokta) – lekarz

police officer (wym.plis ofisa) – policjant

firefighter  (wym.fajefajta)– strażak

cook (wym. kuk)– kucharz

singer (wym. singa)– piosenkarz

artis (wym.atist)- artysta

 

  • Rodzic za pomocą gestów pokazuje zawód np. udaje, że gotuje/ śpiewa przez mikrofon itd. Dziecko podaje nazwę po angielsku. Można zamienić się rolami.
  • Rodzic mówi zdanie: ‘I want to be ….’ (wym. Aj łont tu bi….). Dziecko ma zgadnąć, jaki zawód rodzic ma na myśli i dokończyć zdanie po angielsku np. I want to be a (cook).

Inna wersja

  • Rodzic wypowiada zdanie ‘I want to be a (teacher). What about you?’ (wym. łot abałt ju). Następnie turla piłeczkę do dziecka. Dziecka buduje swoje zdanie np. ‘I want to be a (police officer). Kontynuujemy zabawę.

Zabawa ze słownictwem:

https://www.youtube.com/watch?v=INy-ezmqMx0

 

Historyjka ‘I want to be an artist’:

https://www.youtube.com/watch?v=hniMtfI6KTk

 

Dla 3 – latków

W tym tygodniu utrwalimy liczebniki i kolory.

  • Przed wykonaniem ćwiczenia polecam wydrukować kartę pracy, poniżej załączyłam link. Do ćwiczenia można też wykorzystać każdą inną kolorowankę, przedstawiającą trzy jabłuszka. Rodzic pokazuje dziecku obrazek i mówi: ‘Point to apples’ (wym. point tu apls). Następnie razem liczą jabłuszka: ‘One, two, three apples’. Rodzic podnosi czerwoną kredkę i mówi: ‘Colour the apples red’ (wym. kala di apls red) i zachęca dziecko, żeby pokolorowało owoce.
  • Rodzic robi z dłoni lunetę, przykłada ją do jednego oka i wspólnie z dzieckiem mówi: ‘ I spy, I spy with my little eye red, red, red.’ (wym. Aj spaj, Aj spaj łiw maj litl aj red, red, red). Dziecko ma znaleźć w pokoju przedmiot w kolorze czerwonym. Powtarzamy zabawę dla kolorów żółtego (yellow) i niebieskiego (blue).

https://www.e-kolorowanki.eu/owoce/jablka-kolorowanka/

https://www.youtube.com/watch?v=PEw0-czE45Y

 

Dla 4 – latków

W tym tygodniu kontynuować będziemy zabawy z produktami spożywczymi.

  • Rodzic wydaje dziecku polecenia np. ‘Eat a biscuit’ (wym. it e biskit), ‘Eat a banana” (wym. it e banana), ‘Eat an apple’ (wym it an apl) Dziecko naśladuje spożywanie różnych produktów spożywczych.

Inna wersja zabawy

Rodzic udaje, że spożywa różne produkty spożywcze np. obiera banana, je lody serwowane w pucharkach, je tort widelczykiem itd. Dziecko zgaduje nazwy produktów.

  • Dziecko jest kelnerem, a rodzic klientem restauracji. Rodzic składa zamówienie: An ice cream, please (wym. An ajs krim, pliz). Dziecko podaje produkt (lub plastikowy odpowiednik). Rodzic zachęca, żeby dziecko po podaniu produktu zawsze mówiło proszę, czyli angielskie: ‘Here you are’ (wym. hir ju ar). Rodzic odpowiada: ‘Thank you’ (wym. fenk ju). Kontynuujemy zabawę dla pozostałych produktów. Jeśli dziecko poczuje się pewnie, można zmienić się rolami.

A po ćwiczeniach polecam historyjkę do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=njYuIVGL7rY

 

Dla 5 – latków

W tym tygodniu kontynuować będziemy zabawy z nazwami pomieszczeń.

  • Rodzic wydaje dziecku polecenia, dotyczące czynności wykonywanych w poszczególnych pomieszczeniach np:

watch TV in the living room (wym. łoć tivi in de living rum) – oglądaj TV w salonie

wash in the bathroom (wym. łoś in the bafrum) – myj się w łazience

sleep in the bedroom (wym. slip in de bedrum) – śpij w sypialni

eat in the kitchen (wym. it in de kiczin) – jedz w kuchni

play in the garden (wym. plej in de gaden) – pobaw się w ogrodzie

knock on the door (wym. nok on de dor) – zapukaj do drzwi

Dziecko wykonuje odpowiednie czynności. Rodzic wydaje polecenia coraz szybciej.

  • Rodzic rysuje plan mieszkania/domu. Rodzic rysuje krzyżyk w pomieszczeniu tak, żeby dziecko nie widziało. Dziecko ma odgadnąć, gdzie jest krzyżyk, zadając pytanie: ‘In the (kitchen)?’. Rodzic odpowiada; ‘yes’ lub ‘no’. Kontynuujemy zabawę, można zamienić się rolami.

https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

 

Dla 6 – latków

W tym tygodniu będziemy mówić, jakie zawody wykonują nasi rodzice.

  • Poznamy rymowankę:

My mummy is a teacher.

My daddy is a cook.

I want to be a farmer.

Look at me, look!

 

My mummy is a doctor.

My daddy is, too.

I want to be an artist.

What about you?

 

  • Dziecko rysuje mamę lub tatę w stroju charakterystycznym dla zawodu, który wykonują. Następnie pokazuje rysunek i mówi: ‘ My (mummy) is a (teacher).’Dziecko może narysować inną osobę ze swojej rodziny np. dziadka lub ciocię, wówczas rodzic pomaga dziecku sformułować zdanie.

https://www.youtube.com/watch?v=bjyqbExDAs8

 

Dla 3 –latków

 

Słownictwo:

dress – sukienka

shoes – buty

hat – kapelusz, czapka (wełniana)

 

Piosenka:

Abracadabra!

One, two, three.

A red hat,

Just for me!

 

Abracadabra!

One, two, three.

A yellow hat,

Just for me!

 

Abracadabra!

One, two, three.

A blue hat,

Just for me!

 

Red, yellow, blue!

 

Dla 4 –latków

 

Słownictwo:

biscuit – ciasteczko, herbatnik

ice cream – lody

cake – ciasto

sandwich – kanapka

apple – jabłko

banana- banan

 

Piosenka:

I’m a hungry monkey

swinging through the trees.
I like bananas.

Bananas for me.

One, two, three bananas.

 

I’m a hungry monkey

swinging through the trees.
I like bananas.

Bananas for me.

One, two bananas.

 

I’m a hungry monkey

swinging through the trees.
I like bananas.

Bananas for me.

One banana.

 

Dla 5 –latków

Słownictwo: 

bedroom – sypialnia

bathroom – łazienka

kitchen – kuchnia

living room – salon

garden – ogród

door – drzwi

 

Piosenka:

Knock, knock, knock

on the bedroom door.

Please come in

and close the door.

 

Knock, knock, knock

on the kitchen door.

Please come in

and close the door.

 

Knock, knock, knock

on the bathroom door.

Please come in

and close the door.

 

Knock, knock, knock

on the living room door.

Please come in

and close the door.

 

Dla 6 –latków

Słownictwo:

apple – jabłko

strawberry – truskawka

orange – pomarańcza

jam- dżem

chocolate – czekolada

ice cream – lody

pear – gruszka

honey – miód

 

Piosenka:

I like apples and oranges, too.

I like apples and oranges, too.

I don’t like jam. Do you?

I don’t like jam. Do you?

 

Apples, strawberries, oranges,

jam, chocolate, ice cream!

 

I like strawberries and chocolate, too.

I like strawberries and chocolate, too.

I don’t like ice cream. Do you?

I don’t like ice cream. Do you?

 

Apples, strawberries, oranges,

jam, chocolate, ice cream!

 

Dla 3 – latków

Słownictwo:

robot – robot

train – pociąg

ball – piłka

teddy bear – miś pluszowy

 

Piosenka:

 Goodnight, robot.

Peep, peep, peep!

Goodnight, train.

Choo, choo, choo!

Goodnight, ball.

Boing, boing, boing!

Goodnight, teddy bear.

Growl,growl, growl!

 

 

Dla 4 – latków

 

Słownictwo:

bed – łóżko

chair – krzesło

bowl – miseczka

bear – niedźwiedź

 

Piosenka:

Oh, dear!

Look at my chair!

Daddy, daddy,

My chair, my chair!

 

Oh, dear!

Look at my bowl!

Mummy, mummy,

My bowl, my bowl!

 

Oh dear!

Look at my bed!

Daddy, mummy,

My bed, my bed.

 

 

Dla 5 – latków

 

Słownictwo:

Little Red Riding Hood – Czerwony Kapturek

Wolf – wilk

 

Piosenka:

The wolf is in the wood today.

What a big surprise!

The wolf is in the wood today.

Look at his big eyes.

 

The wolf is in the wood today.

What a big surprise!

The wolf is in the wood today.

Look at his big ears.

 

The wolf is in the wood today.

What a big surprise!

The wolf is in the wood today.

Look at his big hands.

 

The wolf is in the wood today.

What a big surprise!

The wolf is in the wood today.

Look at his big teeth.

 

Dla 6 – latków

 

Słownictwo:

school bag – plecak, tornister

pencil – ołówek

crayon – kredka ( świecowa)

glue – klej

scissors – nożyczki

book – książka

marker – flamaster

coloured pencil – kredka (ołówkowa)

 

Piosenka:

Can I have a pencil, please, and a book, too?

Here you are, here you are.

Thank you!

 

Can I have two crayons, please, red and blue?

Here you are, here you are.

Thank you!

 

Can I have some scissors, please, and some glue?

Here you are, here you are.

Thank you!

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2021-02-17 09:36:18
Data edycji: 2022-09-16 17:06:35
Ilość wyświetleń: 1151

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego