Witam Państwa,
Nazywam się Lidia Piątek, uczę języka angielskiego w przedszkolu. Na stronie znajdą Państwo przykładowe materiały do pracy z dziećmi. Podaję adres mailowy do kontaktu: nauczycielangielskiego@przedszkole1.waw.pl
Dla 3 –latków
Słownictwo:
eyes-oczy
ears- uszy
mouth –buzia
Piosenka:
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Wiggle them about!
Wiggle them about!
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Dla 4-latków
Słownictwo:
fingers – palce (u rąk)
nose – nos
tummy – brzuch
toes – palce (u nóg)
eyes- oczy
ears – uszy
Piosenka:
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Dla 5-latków
Słownictwo:
hands – dłonie
arms – ręce
feet – stopy
legs – nogi
fingers – palce (u rąk)
toes – palce (u nóg)
up – w górę
down – w dół
Piosenka:
Swing your arms
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Swing your legs
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Stretch your hands
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Dla 6 – latków
Słownictwo:
ladybird - biedronka
butterfly – motyl
caterpillar – gąsiennica
bee – pszczoła
ant – mrówka
snail – ślimak
Piosenka:
Where’s the snail? Hello, hello!
Where’s the bee? Hello, hello!
Where’s the ant? Hello, hello!
Where’s the butterfly? Hello, hello!
Where’s the caterpillar? Hello, hello!
Where’s the ladybird? Hello, hello!
Yoo – hoo, Yippee, Hurray!
Poniżej zamieszczam kolejna partię nowych słówek i piosenki.
Dla 3 –latków
Słownictwo:
mummy – mamusia
daddy- tatuś
baby – małe dziecko
yellow- żółty
one – jeden
Piosenka:
Mummy, mummy
I love you!
Mummy, mummy
A kiss for you.
Daddy, daddy
I love you!
Daddy, daddy
A kiss for you.
Baby, baby
I love you!
Baby, baby
A kiss for you.
Mummy, daddy, baby
I love you!
Dla 4-latków
Słownictwo:
mummy – mamusia
daddy- tatuś
sister – siostra
brother – brat
baby – małe dziecko
granny - babcia
Piosenka:
Hush baby, don’t cry!
Baby, baby go to sleep.
Daddy’s here, mummy’s here.
Sister’s here, brother’s here.
Cheeky’s here, Cheeky’s here!
Close your eyes and go to sleep.
Dla 5-latków
Słownictwo:
coat – kurtka
hat – czapka (wełniana)
szarf – szalik
boots – buty (zimowe)
T-shirt – koszulka z krótkim rękawem
trainers – tenisówki
Piosenka:
I’m cold! I’m cold!
Put your coat on.
I’m cold! I’m cold!
Put your coat on.
I’m cold! I’m cold!
Put your hat on.
I’m cold! I’m cold!
Put your hat on.
I’m cold! I’m cold!
Put your scarf on.
I’m cold! I’m cold!
Put your scarf on.
I’m cold! I’m cold!
Put your boots on.
I’m cold! I’m cold!
Put your boots on.
Dla 6 – latków
Słownictwo:
blue – niebieski
dark blue - ciemnoniebieski
orange – pomarańczowy
pink – różowy
purple – fioletowy
white – biały
brown – brązowy
red- czerwony
yellow – żółty
green – zielony
black – czarny
Piosenka:
Red and orange,
Yellow, green,
Blue, dark blue
And purple too.
The colours of the rainbow,
Rainbow for me and you.
W lutym 2020 roku zaprosiliśmy przedszkola do wymiany samodzielnie wykonanych kart walentynkowych z życzeniami po angielsku. W naszym przedszkolu karty przygotowały czterolatki. Do projektu zgłosiły się przedszkola z Czech, Litwy oraz kilka przedszkoli z Polski. Oto przykładowe karty, jakie dostaliśmy.
Hello Dear Children,
Zbliżają się Święta Wielkanocne. Z tej okazji składam życzenia Wesołych Świąt Wielkanocnych, czyli Happy Easter! Poniżej przesyłam propozycje zabaw, ćwiczeń które będziecie mogli wykonać wspólnie z Rodzicami.
Dla trzylatków
Fluffy bunny (przykładamy palce do głowy, udajemy zajączka)
Fluffy chick (dłonie przykładamy do ramion, udajemy kurczaka)
Jump into basket (podskakujemy)
Quick, quick, quick!
Wykonanie piosenki przez innych przedszkolaków, można zobaczyć pod linkiem:
https://www.facebook.com/watch/?v=350832702203891
Dla czterolatków
Hop, hop Easter bunny (podskakujemy i pokazujemy uszy zająca)
Hop, hop to the sky (wskazujemy niebo)
Hop, hop Easter bunny (podskakujemy i pokazujemy uszy zająca)
You are friend of mine (krzyżujemy ręce na klatce piersiowej)
Rodzic chodzi z dzieckiem w kółko po pokoju. Rodzic wydaje polecenia i wykonuje je wspólnie z dzieckiem:
Easter bunny says……
run (wym. ran) - biegniemy
walk (wym.łok) –idziemy
stop - zatrzymujemy się
hop – podkoczmy
turn around and touch the ground (wym. ten arołnd and tacz de grałnd) – obróćmy się dookoła i dotknijmy podłoża
turn around and touch the sky (wym. ten arołnd and tacz de skaj)- obróćmy się dookoła i dotknijmy nieba etc.
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
Dla pięciolatków
Rodzic może zadawać dodatkowe pytania o kolory obiektów na zdjęciu np. What colour is the sun/ the butterfly/ the sky?etc.
Rodzic pokazuje słońce i mówi: Stand up! (wym stand ap). Dziecko wstaje. Rodzic pokazuje kwiatek i mówi: Sit down! (wym. sit dałn). Dziecko wtedy siada. Rodzic wydaje polecenia na zmianę, coraz szybciej.
Poniżej niespodzianka:
https://www.youtube.com/watch?v=Qhv29_M-P5Q
Dla sześciolatków
Easter egg round and round
Rolled off the table on the ground
It rolled to the garden
Sat under a plant
To be on time for the egg hunt
https://www.youtube.com/watch?v=Lva4fn4_q88
Dla 3 – latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych.
sandwich (wym. sandwić) – kanapka
banana (wym. banana) – banan
apple (wym. apl) – jabłko
Zabawna piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=lNNMknj0PyE
Dla 4 – latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas produktów spożywczych.
biscuit (wym. biskit) – herbatnik, ciasteczko
ice cream (wym. ajs krim) – lody
cake (wym. kejk) – ciasto
sandwich (wym. sandwić) – kanapka
apple (wym. apl) – jabłko
banana (wym. banana) – banan
Polecam do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=7b6Ji7Zc2WY
Dla 5- latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas poznanych pomieszczeń.
bedroom (wym. bedrum)- sypialnia
bathroom (wym. bafrum) – łazienka
kitchen (wym. kiczin) – kuchnia
living room (living rum)– salon
garden – ogród
door (wym dor) – drzwi
Historyjka : https://www.youtube.com/watch?v=5bZBJe1toiE
Dla 6-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas poznanych zawodów. Obejrzymy historyjkę ’I want to be an artist’.
teacher (wym ticza) – nauczyciel
doctor (wym. dokta) – lekarz
police officer (wym.plis ofisa) – policjant
firefighter (wym.fajefajta)– strażak
cook (wym. kuk)– kucharz
singer (wym. singa)– piosenkarz
artis (wym.atist)- artysta
Inna wersja
Zabawa ze słownictwem:
https://www.youtube.com/watch?v=INy-ezmqMx0
Historyjka ‘I want to be an artist’:
https://www.youtube.com/watch?v=hniMtfI6KTk
Dla 3 – latków
W tym tygodniu utrwalimy liczebniki i kolory.
https://www.e-kolorowanki.eu/owoce/jablka-kolorowanka/
https://www.youtube.com/watch?v=PEw0-czE45Y
Dla 4 – latków
W tym tygodniu kontynuować będziemy zabawy z produktami spożywczymi.
Inna wersja zabawy
Rodzic udaje, że spożywa różne produkty spożywcze np. obiera banana, je lody serwowane w pucharkach, je tort widelczykiem itd. Dziecko zgaduje nazwy produktów.
A po ćwiczeniach polecam historyjkę do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=njYuIVGL7rY
Dla 5 – latków
W tym tygodniu kontynuować będziemy zabawy z nazwami pomieszczeń.
watch TV in the living room (wym. łoć tivi in de living rum) – oglądaj TV w salonie
wash in the bathroom (wym. łoś in the bafrum) – myj się w łazience
sleep in the bedroom (wym. slip in de bedrum) – śpij w sypialni
eat in the kitchen (wym. it in de kiczin) – jedz w kuchni
play in the garden (wym. plej in de gaden) – pobaw się w ogrodzie
knock on the door (wym. nok on de dor) – zapukaj do drzwi
Dziecko wykonuje odpowiednie czynności. Rodzic wydaje polecenia coraz szybciej.
https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8
Dla 6 – latków
W tym tygodniu będziemy mówić, jakie zawody wykonują nasi rodzice.
My mummy is a teacher.
My daddy is a cook.
I want to be a farmer.
Look at me, look!
My mummy is a doctor.
My daddy is, too.
I want to be an artist.
What about you?
https://www.youtube.com/watch?v=bjyqbExDAs8
Dla 3 –latków
Słownictwo:
dress – sukienka
shoes – buty
hat – kapelusz, czapka (wełniana)
Piosenka:
Abracadabra!
One, two, three.
A red hat,
Just for me!
Abracadabra!
One, two, three.
A yellow hat,
Just for me!
Abracadabra!
One, two, three.
A blue hat,
Just for me!
Red, yellow, blue!
Dla 4 –latków
Słownictwo:
biscuit – ciasteczko, herbatnik
ice cream – lody
cake – ciasto
sandwich – kanapka
apple – jabłko
banana- banan
Piosenka:
I’m a hungry monkey
swinging through the trees.
I like bananas.
Bananas for me.
One, two, three bananas.
I’m a hungry monkey
swinging through the trees.
I like bananas.
Bananas for me.
One, two bananas.
I’m a hungry monkey
swinging through the trees.
I like bananas.
Bananas for me.
One banana.
Dla 5 –latków
Słownictwo:
bedroom – sypialnia
bathroom – łazienka
kitchen – kuchnia
living room – salon
garden – ogród
door – drzwi
Piosenka:
Knock, knock, knock
on the bedroom door.
Please come in
and close the door.
Knock, knock, knock
on the kitchen door.
Please come in
and close the door.
Knock, knock, knock
on the bathroom door.
Please come in
and close the door.
Knock, knock, knock
on the living room door.
Please come in
and close the door.
Dla 6 –latków
Słownictwo:
apple – jabłko
strawberry – truskawka
orange – pomarańcza
jam- dżem
chocolate – czekolada
ice cream – lody
pear – gruszka
honey – miód
Piosenka:
I like apples and oranges, too.
I like apples and oranges, too.
I don’t like jam. Do you?
I don’t like jam. Do you?
Apples, strawberries, oranges,
jam, chocolate, ice cream!
I like strawberries and chocolate, too.
I like strawberries and chocolate, too.
I don’t like ice cream. Do you?
I don’t like ice cream. Do you?
Apples, strawberries, oranges,
jam, chocolate, ice cream!
Dla 3 – latków
Słownictwo:
robot – robot
train – pociąg
ball – piłka
teddy bear – miś pluszowy
Piosenka:
Goodnight, robot.
Peep, peep, peep!
Goodnight, train.
Choo, choo, choo!
Goodnight, ball.
Boing, boing, boing!
Goodnight, teddy bear.
Growl,growl, growl!
Dla 4 – latków
Słownictwo:
bed – łóżko
chair – krzesło
bowl – miseczka
bear – niedźwiedź
Piosenka:
Oh, dear!
Look at my chair!
Daddy, daddy,
My chair, my chair!
Oh, dear!
Look at my bowl!
Mummy, mummy,
My bowl, my bowl!
Oh dear!
Look at my bed!
Daddy, mummy,
My bed, my bed.
Dla 5 – latków
Słownictwo:
Little Red Riding Hood – Czerwony Kapturek
Wolf – wilk
Piosenka:
The wolf is in the wood today.
What a big surprise!
The wolf is in the wood today.
Look at his big eyes.
The wolf is in the wood today.
What a big surprise!
The wolf is in the wood today.
Look at his big ears.
The wolf is in the wood today.
What a big surprise!
The wolf is in the wood today.
Look at his big hands.
The wolf is in the wood today.
What a big surprise!
The wolf is in the wood today.
Look at his big teeth.
Dla 6 – latków
Słownictwo:
school bag – plecak, tornister
pencil – ołówek
crayon – kredka ( świecowa)
glue – klej
scissors – nożyczki
book – książka
marker – flamaster
coloured pencil – kredka (ołówkowa)
Piosenka:
Can I have a pencil, please, and a book, too?
Here you are, here you are.
Thank you!
Can I have two crayons, please, red and blue?
Here you are, here you are.
Thank you!
Can I have some scissors, please, and some glue?
Here you are, here you are.
Thank you!
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A