Proponowane działania w ramach tematu:
1. „Wielkanocne obrazki” – zabawa dydaktyczna.
Proszę zadać pytanie co dana plansza przedstawia. Poproś dziecka by odpowiedziało pełnym zdaniem. Plansze znajdują się w zakładce.
2. Działania plastyczne przy muzyce: wykonanie pisanek z „leniwych ósemek” wg własnego pomysłu z różnorodnych materiałów plastycznych. Wycinanie pisanek i umieszczenie ich w dużym koszu wyciętym z szarego papieru.
3. Wyjaśnienie znanych przysłów o jajku:
- Jajko mądrzejsze od kury.
- Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.
- Od jajka do jabłka.
- Kura znosząca złote jajka.
4.Wielkanocna niespodzianka – ilustracja ruchowa wiersza P. Siewiera – Kozłowskiej pt. „Czy to jajko czy nie jajko?” (w tle słychać muzykę relaksacyjną, na potrzeby scenariusza wierszyk został zmodyfikowany).
W gniazdku jajko raz leżało ( dzieci leżą na dywanie, zwijają się w kulkę), które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała (dzieci wychylają głowę, obracają ją na boki), małym oczkiem zamrugała (mrugają oczami).
Na niej dziobek też malutki (usta zwijają w dziubek), co rozjaśni wszystkie smutki.
A na końcu małe nóżki (dzieci rozprostowują nogi), każda nóżka ma pazurki (poruszają palcami stóp).
Jeszcze tylko ogon mały (pokazywanie rękami ogona).
Oto kurczak doskonały (dzieci wstają i prezentują wygląd kurczaka ).
5. „Pisanka” - składanie obrazka z części. Doskonalenie spostrzegawczości, uważności i dokładności. Pokoloruj obrazek ,gdy pokolorujesz potnij go na 4 części, a teraz go złóż. Obrazek w zakładce,miłej zabawy.
6. Odczytanie opowiadania matematycznego.
Przygoda Kurki Bzurki.
W pewien słoneczny marcowy dzień Kurka Bzdurka włożyła swoje jajka pod skrzydło i wyszła na spacer. Po drodze spotkała swoją przyjaciółkę Kokoszkę Miłoszkę. Ponieważ kurce było ciężko nieść aż 10 jajek - dała Miłoszce kilka - teraz miały obie po tyle samo. Kiedy kurki dotarły na łąkę, każda ułożyła swoje jajka na trawie. Dwa przed sobą, jedno po prawej stronie, i dwa po lewej stronie. Słońce świeciło mocno i z dwóch jajek nieoczekiwanie wykluły się pisklaczki. Kurki bardzo się ucieszyły, ale ku swojemu zdziwieniu zauważyły, że pisklaki od razu pobiegły na pobliski plac zabaw. Gdy kurki pomaszerowały za swoimi pisklaczkami, jedno jajko każdej z kurek poturlało się do zagrody do domu. Gdy wróciły zobaczyły, że mają tylko po….jajka. Aby pisklaczkom się nie nudziło, kurki dały im farby i pędzle. Kurczątka zamieniły każdej kurce jedno jajko w pisankę. Każdej kurce zostało tylko….jajko.
7. Co jest żartem, a co prawdą?
Rodzic podaje dzieciom kilka stwierdzeń, jeśli dzieci z danym stwierdzeniem zgadzają się to klaszczą. Jeśli nie to nie robią nic. Na Wielkanoc: ubieramy choinkę, święcimy palmy, malujemy talerze, malujemy jajka, zapalamy znicze, pieczemy baby i mazurki, święcimy pokarm, dzielimy się opłatkiem, oblewamy się czerwoną farbą, chodzimy na pasterkę, do koszyczka wkładamy kurczaka, oblewamy się wodą, chodzimy na rezurekcję.
8„Ciepłe jajeczko” – dzieci stoją naprzeciw Rodzica i podają sobie jajko ugotowane na twardo z rąk do rąk. Na przerwę w muzyce osoba, która trzyma jajko podskakuje kilka razy jak zajączek.
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A