Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„Dzień z nocą wędrują”.

„Dzień z nocą wędrują”.

 

Dzień dobry . Rozpoczynamy nowy dzień, przed nami nowy, ciekawy temat.

Zaczynamy od rozgrzewki, tańczymy tak jak chcemy, poproście Rodziców ,by z Wami zatańczyli.

Zapraszam od rozgrzewki

 

 

Obejrzyjcie  film :

 

Wysłuchajcie krótkiego wierszyka jak „Dzień z nocą wędrują”.

Porozmawiajcie sobie na temat jego treści. „Dzień z nocą wędrują”

 Słońce wstaje, zaczyna się dzień

I moje zabawy rozpoczynają też się,

 Słońce świeci przez cały dzień.

 A gdy zajdzie, kończy się dzień.

Wtedy właśnie zaczyna się noc.

 Na niebie świeci księżyc I gwiazdek moc.

 Śpię ja, spisz i ty, Wszyscy śpią.

 Śpi też cały dom. Noc się kończy.

Słońce wstaje- zaczyna się dzień.

Pytania pomocnicze:

  • Kiedy jest dzień?
  • Kiedy jest noc?
  • Co świeci nocą na niebie oprócz księżyca?
  • Jak zaczyna się robić widno i wstajemy to jest…
  • Gdy na podwórku zaczyna się robić ciemno to jest…
  • Co jest po nocy?
  • Co jest po dniu?
  • Jak myślicie czy potrzebna jest nam noc? Jeśli tak, dlaczego?
  • Czym zajmujesz się w ciągu dnia?
  • Co się robi nocą?

Obejrzyj ilustracje, wskaż plansze na której jest dzień, a na której noc. (w zakładce)

Powiedz po czym to rozpoznałeś, opisz co dzieje się na poszczególnych obrazkach.

Powodzenia!

Kochane przedszkolaki, teraz trochę się rozruszamy, zilustrujecie ruchem treść wierszyka,

który jest powyżej. 

„Dzień z nocą wędrują” – utrwalenie informacji na temat cyklu dobowego.

Słońce wstaje, zaczyna się dzień /kucamy i podnosimy się, słońce wschodzi/

I moje zabawy rozpoczynają też się, /wesoło podskakujemy/

Słońce świeci przez cały dzień. /rysujemy duże koło paluszkiem w powietrzu/

A gdy zajdzie, kończy się dzień kucamy – słońce zachodzi/

Wtedy właśnie zaczyna się noc./odnajdujemy w pokoju coś w czarnym kolorze/

Na niebie świeci księżyc /rysujemy w powietrzu księżyc -rogalik/

I gwiazdek moc. /wkręcamy żaróweczki/

Śpię ja, spisz i ty, /wskazujemy na siebie oraz rodzica, udajemy, że śpimy/

Wszyscy śpią. /udajemy chrapanie/

Śpi też cały dom. Noc się kończy.

Słońce wstaje – zaczyna się dzień /koniec spania, wstajemy /

Zapraszam do kolejnej rymowanki, powtarzajcie jej treść i wykonujcie ruchy o których będzie mowa .

„Klaśnij w ręce”

Klasnę w ręce I nic więcej – klaskanie w dłonie

Wznoszę nogę nad podłogę – podnoszenie jednej nogi zgiętej w kolanie

Potem drugą wznoszę nogę - podnoszenie drugiej nogi zgiętej w kolanie

Mały wydech, potem wdech - przysiad, powrót

Prawą nogą wypad w przód i rączkami popraw but

Powrót, przysiad, dwa podskoki

W miejscu bieg i skłon głęboki

Wymach rączek w tył, do przodu

I rannego nie czuć chłodu.

 

Ciekawostki badawcze:

I coś z prostych, rodzinnych zabaw, które dostarczają nie tylko radości, ale także pozwalają na zapamiętanie konkretnej wiedzy. Start rakiety Eksperyment, pokazujący dziecku, jak startuje rakieta.

Pomoce: balonik

Badamy, jak działa silnik rakiety: – nadmuchaj balonik, a wylot zamknij palcami, – kiedy wypuścisz balonik, powietrze szybko ujdzie z balonika – zwracamy uwagę na to , w którą stronę poleciał balonik, a w którą powietrze?

Balonik odlatuje w przeciwną stronę niż wylatujące z niego powietrze – podobnie jak przy starcie rakiety – statek kosmiczny startuje do góry, a powietrze i gazy wyrzucane są na dół.

Przyciąganie

Pomoce: balon, wełniany np. szalik, kawałeczki papieru

Ten eksperyment pomoże nam wytłumaczyć zjawisko elektryzowania się przedmiotów. Nadmuchany balon energicznie pocieramy szalikiem i delikatnie zbliżamy do kawałków papieru. Możecie też naelektryzować balon włosami, choć szalik będzie bardziej przyjemny. Strzępki papieru uniosą się do balonu. Dzięki potarciu wełną balon zgromadzi ładunek, który przyciągnie inne przedmioty.

Miłej zabawy.

 

 

Przygotowałam dla Was kilka zagadek słownych. Spróbujcie je rozwiązać . Podzielcie wyrazy na sylaby, wyróżnijcie pierwsze głoski w tych wyrazach.

Kiedy nocą słońca,

nie ma już na niebie,

świeci całym sobą,

lub kawałkiem siebie.

/KSIĘŻYC /

 Mrugają, mrugają,

choć oczek nie mają.

Widać je na niebie,

 gdy czas spać na Ciebie.

/GWIAZDY/

 Co to za złota świetlana kula,

 która swym ciepłem Ziemię otula?

 /SŁOŃCE/

 

Z ziemi do gwiazd

mknie pocisk złoty,

 szybszy niż wiatr

 i samochody.

/RAKIETA/

Data dodania: 2020-06-12 09:40:37
Data edycji: 2020-06-12 09:53:37
Ilość wyświetleń: 6674

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego