W czasie deszczu dzieci się nudzą… ale nie wszystkie. Deszcz to doskonały czas do obserwacji chmur, nieba , badania ilości opadów i zbierania deszczówki. Dzieci z przedszkola obserwowały obfite opady w środowe popołudnie i zebrały prawie całe wiadro deszczówki. My też chcemy zwiększać zasoby wody i przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Woda posłużyła nam do podlania przedszkolnych kwiatków , dzięki temu zmniejszyliśmy ilość pobieranej wody z kranu. Zachęcamy Was wszystkich: „Zbierajcie deszczówkę”. Oczywiście podczas deszczu proponujemy też różne zabawy.
„Oddech deszczu ”
Przygotujcie słomki i duże miski z wodą. Podczas słuchania „Preludium deszczowego” Fryderyka Chopina napowietrzcie wodę i spróbujcie jak najdłużej wpuszczać bąbelki przez słomkę.
„Deszczem malowane”
Przygotujcie pałeczki do sushi, niebieską farbę i kolorową kartkę. Za pomocą pałeczki namalujcie deszczowy krajobraz
„Głośno-cicho”
Przygotujcie karki papieru, lub folii. Spróbujcie naśladować deszcz o różnym natężeniu. Poproście rodziców o nagranie tych dźwięków . A potem posłuchajcie
„Deszczowe róże”- Dorota Gelner
Posłuchajcie pięknego wiersza o deszczu.
DESZCZOWE RÓŻE
Na ulice, na podwórze rzuca deszcz deszczowe róże. Każda mokra jest okropnie, liście ma jak srebrne krople.
Już chodniki i kałuże przystrojone w srebrne róże, już na schodach i na ganku pełno jest błyszczących wianków.
A ja sobie zaraz, wiesz, Wyjdę na ten wielki deszcz! Wyjdę z domu, no i już! Zrobię bukiet z mokrych róż.