Bo co może mały człowiek Dzień dobry Przedszkolaki! Na dzisiaj przygotowałam dla Was zabawy matematyczne i ruchowe. Wszystko oczywiście związane z rzeczami, które dzieci lubią. Zaczynajmy!
• Aktywność ruchowa „Zabawy z balonem” Dzisiaj gimnastyka na wesoło – z balonem. Na rozgrzewkę pobiegajcie w miejscu najpierw spokojnym truchtem, stopniowo przechodząc coraz szybciej. Dołóżcie do biegu krążenia ramionami w przód i w tył. Przejdźcie do marszu. Następnie zabierzcie balonik i spróbujcie go samodzielnie napompować. Jeśli Wam się uda, możemy przejść do ćwiczeń właściwych: o Przekładaj balonik z ręki do ręki z przodu (postaraj się mieć ręce wyprostowane); o Przekładaj balonik z ręki do ręki z tyłu; o Przekładaj balonik z ręki do ręki wysoko nad głową; o Przekładaj balonik z ręki do ręki nisko za plecami;
• Aktywność matematyczna „Potrafię liczyć” Dzisiejsze zabawy matematyczne będą polegały na rozwiązywaniu zadań z treścią. Będziecie obliczać ilość zabawek w sklepie. Przygotujcie wybrane przez siebie liczmany. Mogą to być na przykład guziki, klocki, fasolki. Warto, abyście zapisywali wykonywane działania za pomocą cyfr i znaków matematycznych, dlatego przyda się Wam również kartka i ołówek. Kiedy już wszystko przygotujecie, przejdziemy do zadań: o W sklepie na półce stały 4 duże misie. Sprzedawca dostawił jeszcze 5 małych misiów. Ile misiów stoi na półce? o Do sklepu przywieziono 3 lalki w sukienkach czerwonych i 5 lalek w sukienkach niebieskich. Ile lalek przywieziono do sklepu? o W sklepie były 3 czerwone samochodziki. Sprzedawca dowiózł jeszcze 4 białe samochodziki. Ile samochodzików było w sklepie? o W sklepie było 8 misiów. 2 misie sprzedano. Ile misiów zostało w sklepie? o W sklepie było 6 układanek. 3 układanki sprzedano. Ile układanek zostało w sklepie? o W sklepie było 10 piłek. Zostało kupionych 6 piłek. Ile piłek pozostało w sklepie? Na koniec wykonaj jeszcze zadania, które znajdziesz w karcie pracy „Liczymy zabawki”.
Poproście Rodziców o wspólny eksperyment :Mrożone bańki mydlane