Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Z biegiem Wisły - Toruń

Z biegiem Wisły - Toruń

Dzień dobry. Dziś dalsza podróż wzdłuż Wisły. Ciekawe jakie nowe miasto poznamy? Rozpoczniemy małą rozgrzewką.

Ale uwaga, czy widzicie na niebie wielką chmurę? Czyżby zbliżała się burza?

 

Wiosenna burza.

Pada deszczyk, pada, pada,
(Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)
coraz prędzej z nieba spada.
(Przebieramy wszystkimi palcami.)
Jak z konewki woda leci,
(Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
A tu błyskawica świeci...
( Klaszczemy w dłonie nad głową.)
Grzmot !!!
(uderzamy piąstkami o podłogę.)

 

 Co słyszysz? zagadka słuchowa - (dziecko siedzi z zamkniętymi oczami dorosły przelewa wodę do szklanki) słuchanie odgłosów wody  

Ćwiczenia ortofoniczne  - Jakie odgłosy wydaje woda?
- woda pluska –plum, plum ...( dziecko powtarza )
- woda chlapie – chlap, chlap...
- woda szumi – szszszszsz...
- woda pada- kap, kap...
- woda bulgoce- bul, bul...

Jesteśmy w Toruniu, mieście pierników i Mikołaja Kopernika - polskiego astronoma, czyli osoby która zajmuje się badaniem kosmosu.

Posłuchajcie legendy o " TORUŃSKICH PIERNIKACH".

 

 

Czy poznaliście już legendę, wiecie jak to się stało, że mamy takie pyszne pierniki?

 

 

Popatrzcie na pierniki, jakie mają różne kształty. Policzcie, ile pierników ma kształt koła, prostokąta, ile gwiazdek?

Jakie jeszcze kształty widzicie?

W Toruniu można odwiedzić Muzeum Pierników. Jak tam musi pięknie pachnieć.

Zadanie: rodzic szykuje kilka produktów o charakterystycznym zapachu, np cukier wanilinowy, kakao... Dziecko z zawiązanymi oczyma odgaduje nazwę produktu.

 

 

Czy poznajecie tego pana? Tak to Mikołaj Kopernik, który urodził się w Toruniu. Jego pomnik możemy zobaczyć też w Warszawie.

 

 

A teraz zapraszam was na spacer do Piernikowego Miasteczka.

 

Spacer po parku

Autor: Bożena Forma

- Idziemy do parku na wiosenny spacer. - dziecko spaceruje po pokoju, sali.
- W parku rosną różne drzewa: wysokie - staje na palcach, ręce wyciągnięte w górę - i niskie - przechodzi do przysiadu.
- W nocy padał deszcz, na alejkach pełno kałuż - dziecko przeskakuje z nogi na nogę.
- Na drzewach widać świeże wiosenne liście którymi lekko porusza ciepły wietrzyk. - dziecko kołysze rękami w dowolnych kierunkach.
- Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo - dziecko przechodzi do leżenia na plecach.
- Gałęzie zajęły całą alejkę - rozkłada ręce na boki, nad głowę, wzdłuż tułowia.
- Teraz znowu grzeje wiosenne słońce.   - wykonuje przeskoki z nogi na nogę.
- Jesteśmy zmęczeni, wracamy  na statek - marsz po pokoju.

 

 

Miłego dnia!

 

 

 

Data dodania: 2020-05-07 09:23:50
Data edycji: 2020-05-07 10:31:34
Ilość wyświetleń: 158

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej