Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Witaj wiosno - ,,W marcu jak w garncu

Witaj wiosno - ,,W marcu jak w garncu

Oto kolejne proponowane działania w ramach tematu:

,,Witaj Wiosno" - W marcu jak w garncu

 

,,W marcu jak w garncu" - Zabawa językowa z garnkiem i łyżką

Dziecko ogląda prezentowane zjawiska atmosferyczne (obrazy zawarte w galerii). Nazywa je, rodzic zapisuje je na kartce a dziecko wrzuca do garnka. Po obejrzeniu i opisaniu wszystkich zjawisk atmosferycznych można dać dziecku łyżkę by zamieszało kartki znajdujące się w garnku. Następnie dziecko losuje karteczki i określa pierwszą i ostatnią głoskę, dzieli na głoski i sylaby a także składa z głosek i sylab wypowiadanych przez rodzica słowa.

 

,,Pogoda za oknem" - Wycinanka

Słoneczko:

  • Dziecko odrysowuje i wycina koło z żółtego papieru lub dostępnego w domu, może być nawet gazeta, w miarę możliwości można ją pokolorować na żółto.
  • Składa koło na pół dwa razy, nacina paski dookoła.
  • Po wyprostowaniu koła powsteje nam słoneczko z wieloma promyczkami.

Śnieżynka:

  • Dziecko odrysowuje i wycina koło z białego papieru (lub innego dostępnego w domu)
  • Składa na pół dwa razy.
  • Wycina wzorki np.: kółeczka, trójkącki z każdego boku powstałej figury.
  • Po wyprostowaniu powstaje śnieżynka w finezyjne wzorki.

Deszcz:

  • Dziecko składa kartkę na pół.
  • Rysuje połowę kropelki.
  • Po wyprostowaniu wyciętego kształtu powstaje kropelka.

Powstałe prace w miarę możliwości można przykleić taśmą do okna.

 

Zabawy matematyczne:

  • Sprzątanie klocków - Segregowanie klocków pod względem kolorów, kształtów, długości. Cechy mogą wymyślać również dzieci.
  • Kredki w pudełku: Rodzic proponuje aby dziecko włożyło do pudełka: dwie kredki zółte, trzy zielone i jedną niebieską i zadaje pytanie: Ile wszystkich kredek jest w pojemniku? (Zakres można odpowiednio zwiększać w ramach poszerzania kompetencji dzieci).
  • Zadania z treścią za pomocą liczmanów - dostępnych w domu takich samych przedmiotów np. korków, guzików,  makaronu. Należy narysować drzewo (ponieważ dzieciom jest łatwiej zapamiętać o czym jest zadanie jak widzi konkretne przedmioty), mówić zadanie a dziecko w tym czasie układa dane w nim zawarte, rachuje i podaje rozwiązanie. Zadania mogą dotyczyć np. owoców na telerzu, samochodów na parkingu to zależy już od Państwa i dzieci.

Przykładowe ćwiczenie:

Na drzwie siedziało 5 ptaków.

Przyleciało 6 i usiadło na drzewie.

Ile ptaków siedzi teraz na drzwie?

 

Po południu zabawa w kalambury.

Dzieci i rodzice losują karteczki z narysowanymi postaciami. Osoba, która wylosowała karteczkę, za pomocą ruchu przedstawia daną postać. Pozostałe osoby starają się odgadnąć kim jest tajemnicza postać. Wszyscy dobrze się bawią :-)

 

 

 

Data dodania: 2020-03-20 14:47:34
Data edycji: 2020-03-20 16:23:01
Ilość wyświetleń: 892

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego