1.„Co można kupić w księgarni?” – rozmowa na temat księgarni na podstawie doświadczeń dzieci i zabawy dydaktycznej. Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarni. Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.
2."Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep. /propozycja stworzenia banknotów i monet umownych lub kartonowych wykonanych współnie z dzieckiem/
3.Zabawy z piosenką „Bajeczki” i inscenizacją do niej.
4.„Bajeczki”
sł. Urszula Piotrowska muz. Magdalena Melnicka-Sypko
Na pólkach mieszkają książeczki. /Dzieci udają, że biorą książkę z półki /
W książeczkach mieszkają bajeczki. /Otwierają ją i przewracają kartki./
Opowiem o nich wam, / jw./
bo wszystkie dobrze znam. / jw./
Opowiem o nich wam, / jw./
bo wszystkie dobrze znam. / jw./
W bajeczkach znajdziecie rycerzy, /Dzieci stają w rozkroku, wyprostowane/
królewnę, co spała na wieży, / Złożone dłonie podkładają pod policzek/
i dobrych wróżek sto, /Rozkładają ręce w bok i poruszają nimi/
i czarownicę złą, Robią „złą” minę, / rozczapierzają palce dłoni /
i dobrych wróżek sto, / Rozkładają ręce w bok i poruszają nimi /
i czarownicę złą. Robią „złą” minę, /rozczapierzają palce dłoni /
A kiedy się dziecko zasłucha, /Przykładają dłonie do uszu /
to wróżki mu szepczą do ucha. / Pochylają się do sąsiada i zasłaniają sobie dłonią usta /
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. /Oplatają skrzyżowanymi rękami swoje ciało /
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. / Kołyszą się /
– Omówienie treści piosenki.
R. zadaje pytania: O czym opowiadają baśnie? Jakie postacie często występują w baśniach? Kto lubi słuchać, jak ktoś mu czyta książkę? Dlaczego?
5. Ćwiczenia oddechowe „Wróżko, przybądź”.
Dzieci naśladują powolny ruch skrzydeł wróżki. Wykonują wdech z jednoczesnym szybkim uniesieniem rąk w ku górze, a wydech – z powolnym opuszczaniem rąk. Najpierw stoją, później powoli poruszają się .
6. Zabawa ruchowa:
– „Ile zrobię kroków?” – dziecko dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dzieci liczą, ile kroków udało im się zrobić, zanim książka spadła. Po zabawie dzieci oddają książki R. i siadają na dywanie. R. pyta, kto ile zrobił kroków. Nagradzanie oklaskami .
7. Jak dbać o książki!
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A