W krainie muzyki- spotkanie z nutkami.
Witam was dziś spotkamy się z nutkami: będziemy śpiewać i tańczyć zapraszam
1.Posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać - "Skaczące Nutki" - muzyka Barbara Kolago, słowa Dorota Gellner
Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
ref: Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.
ref: Ta wysoko…
Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
2.Proponuje zabawę w komponowanie muzyki, poproście Rodzica by wam narysował pięciolinię i znajdźcie 6 nutek ( nakrętek). Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dzieci jest umieszczanie nutek zgodnie z jego treścią.
"Skaczące nutki" A. Bober
Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła.
3.„Zabawy na pięciolinii”- zabawa dydaktyczna.
Rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie dostępnym dziecku w aspekcie porządkowym.
Dz. umieszcza nakrętki- nuty na pięciolinii pod dyktando Rodzica; przelicza linie w aspekcie porządkowym.
4. „Do re mi fa…”- ćwiczenia emisyjne.
5.Zróbcie z rodzicami : "EKSPERYMENTY" - miłej zabawy
1. „Grające naczynia”
Instrukcja: Przygotujcie różne naczynia, szklanki ,kieliszki ,butelkę z wodą, ołówek.
Ustawcie w rzędzie szklanki, kieliszki i wlejcie do nich wodę, niech w każdym naczyniu będzie inna pojemność wody. Delikatnie uderzajcie ołówkiem o brzeg naczynia. Czy dźwięk każdego naczynia jest taki sam? Jeśli nie, to dlaczego tak się dzieje? Spróbujcie znaleźć odpowiedź na to pytanie.
2. Eksperyment- „Czy można zobaczyć dźwięk”?
Eksperyment: granie na kieliszkach z wodą Rodzic przygotowuje trzy kieliszki. Napełnia je wodą tak żeby w każdym kieliszku poziom wody był inny.
Następnie dziecko zwilża palec i pociera lekko o brzeg kieliszka.
Rodzic zadaje dziecku pytanie, czy wie który kieliszek wydaje dźwięk najwyższy, a który najniższy? Dziecko wypowiada się na temat własnych spostrzeżeń, R. wyjaśnia dz. związek ilości wody w kieliszku z wysokością dźwięku (więcej wody dźwięk się obniża, mniej wody dźwięk, jest wyższy).
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A