Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Ślady, rymy i gimnastyka języka

Ślady, rymy i gimnastyka języka

Dzień dobry, w poniedziałkowe popołudnie zapraszamy na wiejskie podwórko.

Na początek wysłuchajcie wiersza P. Siewiery-Kozłowskiej „Krowa i mucha” czytanego przez rodzica.

Kiedy rodzic będzie czytał drugi raz wiersz Wy będziecie krowami i naśladujcie ruchy zgodnie z tym, co usłyszycie w wierszu. Natomiast kiedy rodzic, będzie czytał trzeci raz wiersz będziecie muchami i będziecie naśladować ruchy zgodnie z tym, co usłyszycie w wierszu.

Wiersz można również podzielić na role np. mama czyta wiersz, dziecko naśladuje krowę, a tata będzie muchą.

Krowa i mucha

Była sobie krowa mała,

która pożuć trawkę chciała.

Trawka świeża i zielona,

krówka jest nią zachwycona.

Najpierw wącha, (wdech przez nos)

potem wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)

A nad trawką mucha bzyka. (bzzzzz – zęby złączone)

Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwy)

Myśli: „chyba zjem dokładkę!”

Lecz te myśli jej przerywa mucha,

która ciągle bzyka. (bzzzz – zęby złączone, usta rozciągnięte)

Krowa – pac! – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa: pac)

mucha brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzz – zęby złączone, usta rozciągnięte)

Tak dzień cały się bawiły,

aż opadły całkiem z siły!

 

Teraz pobawimy się rymami: dopowiadajcie końcówki do wiersza czytanego przez rodzica.

Wiersz „Zabawa w rymy
M. Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,
Bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze,
kaczka.....( kwacze)
Krowa.....( ryczy)
świnia.....( kwiczy)
owca.....( beczy)
Koza.....( męczy)
a na płocie przy chlewiku
Kogut pieje: kukuryku!
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
Ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu
Odnalazła kura pióra i umilkła awantura
A pisklęciu się dostała niezła bura!

I na koniec zapoznaj się ze śladami zwierząt i wykonaj polecenie.

Miłej zabawy.

Data dodania: 2020-04-27 16:55:26
Data edycji: 2020-04-27 17:32:35
Ilość wyświetleń: 140

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej