Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Ślady, rymy i gimnastyka języka

Ślady, rymy i gimnastyka języka

Dzień dobry, w poniedziałkowe popołudnie zapraszamy na wiejskie podwórko.

Na początek wysłuchajcie wiersza P. Siewiery-Kozłowskiej „Krowa i mucha” czytanego przez rodzica.

Kiedy rodzic będzie czytał drugi raz wiersz Wy będziecie krowami i naśladujcie ruchy zgodnie z tym, co usłyszycie w wierszu. Natomiast kiedy rodzic, będzie czytał trzeci raz wiersz będziecie muchami i będziecie naśladować ruchy zgodnie z tym, co usłyszycie w wierszu.

Wiersz można również podzielić na role np. mama czyta wiersz, dziecko naśladuje krowę, a tata będzie muchą.

Krowa i mucha

Była sobie krowa mała,

która pożuć trawkę chciała.

Trawka świeża i zielona,

krówka jest nią zachwycona.

Najpierw wącha, (wdech przez nos)

potem wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)

A nad trawką mucha bzyka. (bzzzzz – zęby złączone)

Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwy)

Myśli: „chyba zjem dokładkę!”

Lecz te myśli jej przerywa mucha,

która ciągle bzyka. (bzzzz – zęby złączone, usta rozciągnięte)

Krowa – pac! – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa: pac)

mucha brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzz – zęby złączone, usta rozciągnięte)

Tak dzień cały się bawiły,

aż opadły całkiem z siły!

 

Teraz pobawimy się rymami: dopowiadajcie końcówki do wiersza czytanego przez rodzica.

Wiersz „Zabawa w rymy
M. Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,
Bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze,
kaczka.....( kwacze)
Krowa.....( ryczy)
świnia.....( kwiczy)
owca.....( beczy)
Koza.....( męczy)
a na płocie przy chlewiku
Kogut pieje: kukuryku!
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
Ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu
Odnalazła kura pióra i umilkła awantura
A pisklęciu się dostała niezła bura!

I na koniec zapoznaj się ze śladami zwierząt i wykonaj polecenie.

Miłej zabawy.

Data dodania: 2020-04-27 16:55:26
Data edycji: 2020-04-27 17:32:35
Ilość wyświetleń: 880

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego