Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Przytulanki

Przytulanki

Wszyscy doskonale wiemy o tym, jak Pandy uwielbiają się przytulać.

A ty do kogo lubisz się tulić?

Na dziś proponujemy przyjemne ćwiczenie - Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki .

 

 

IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE

Dziecko zwrócone do nas plecami.

Idzie pani: tup, tup, tup,

(Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,

(delikatnie stukamy zgiętym palcem)

skacze dziecko: hop, hop, hop,

(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)

żaba robi długi skok.

(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,

(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)

kropi deszczyk: puk, puk, puk,

(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,

(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)

a grad w szyby łup, łup, łup.

(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Świeci słonko, (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)

wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)

pada deszczyk.([z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)

Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)

 

LISTEK

Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami

 

Leci listek, leci przez świat (wędrujemy opuszkami palców dwa razy)

Gdzieś tam na ziemię cicho spadł . (lekko naciskamy je w jednym miejscu)

Leci drugi, leci trzeci , (szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami)

Biegną zbierać listki dzieci . (jak wyżej)

No, a potem wszystkie liście (głaszczemy dziecko po plecach)

Układają w piękne kiście . (jak wyżej)

 

MASZYNA DO PISANIA

Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami

 

Wkręcamy papier do maszyny (Ostrożnie „przekręcamy” uszka dziecka do przodu)

 

Wygładzamy kartkę papieru (Gładzimy jego plecy wewnętrzną stroną dłoni)

 

I piszemy:

 

„A..., B..., C..., kropka, przecinek”

(piszemy palcem: A,B,C, stawiamy dużą kropkę i przecinek)

 

i... przesuwamy wałek (chwytamy dziecko za głowę, z wyczuciem, lecz stanowczo przechylamy je na bok, tak żeby -cały czas asekurowane przez nas-

się przewróciło)

 

RAK

Dziecko zwrócone do nas twarzą

 

Idzie, idzie rak (Spacerujemy palcami: kciukiem i wskazującym po ręce dziecka)

 

Czasem naprzód, czasem wspak (odpowiednio zmieniając kierunek ruchu)

 

Idzie rak nieborak (Spacerujemy jak na początku)

 

Jak uszczypnie będzie znak (delikatnie i z humorem naśladujemy szczypanie)

 

PAJĄCZEK

Wspinał się pajączek po rynnie.  (kroczymy palcami po plecach dziecka od dołu ku górze)

Spadł wielki deszcz  ( przykładamy do nich obie dłonie)

i zmył pajączka.  (szybko przesuwamy dłonie w dół)

Zaświeciło słoneczko  (masujemy plecy okrężnym ruchem...)

Wysuszyło pajączka, rynnę i...  (...aż poczujemy ciepło)

 

LIST DO BABCI

 

Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami, masujemy jego plecy-

„wygładzamy papier listowy”

 

Kochana babciu.

 

(piszemy palcem na plecach dziecka)

 

KROPKA. (z wyczuciem naciskamy plecy w jednym miejscu)

 

Piszę Ci, że (kontynuujemy pisanie)

 

mamy w domu kotka. (rysujemy wąsy)

 

KROPKA. (znów stawiamy kropkę)

 

Kotek chodzi, (kroczymy palcami)

 

kotek skacze, („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach)

 

kotek drapie, (delikatnie drapiemy dziecko po plecach)

 

kotek chrapie. (opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie)

 

Składamy list (krzyżujemy ręce dziecka)

 

Naklejamy znaczek (dotykamy jego czoła wewnętrzną stroną dłoni)

 

I zanosimy na pocztę (bierzemy dziecko na ręce i spacerujemy z nim)

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-26 14:52:51
Data edycji: 2020-03-26 14:56:08
Ilość wyświetleń: 503

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego