Wszyscy doskonale wiemy o tym, jak Pandy uwielbiają się przytulać.
A ty do kogo lubisz się tulić?
Na dziś proponujemy przyjemne ćwiczenie - Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki .
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Dziecko zwrócone do nas plecami.
Idzie pani: tup, tup, tup,
(Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop,
(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok.
(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko, (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk.([z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)
LISTEK
Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami
Leci listek, leci przez świat (wędrujemy opuszkami palców dwa razy)
Gdzieś tam na ziemię cicho spadł . (lekko naciskamy je w jednym miejscu)
Leci drugi, leci trzeci , (szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami)
Biegną zbierać listki dzieci . (jak wyżej)
No, a potem wszystkie liście (głaszczemy dziecko po plecach)
Układają w piękne kiście . (jak wyżej)
MASZYNA DO PISANIA
Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami
Wkręcamy papier do maszyny (Ostrożnie „przekręcamy” uszka dziecka do przodu)
Wygładzamy kartkę papieru (Gładzimy jego plecy wewnętrzną stroną dłoni)
I piszemy:
„A..., B..., C..., kropka, przecinek”
(piszemy palcem: A,B,C, stawiamy dużą kropkę i przecinek)
i... przesuwamy wałek (chwytamy dziecko za głowę, z wyczuciem, lecz stanowczo przechylamy je na bok, tak żeby -cały czas asekurowane przez nas-
się przewróciło)
RAK
Dziecko zwrócone do nas twarzą
Idzie, idzie rak (Spacerujemy palcami: kciukiem i wskazującym po ręce dziecka)
Czasem naprzód, czasem wspak (odpowiednio zmieniając kierunek ruchu)
Idzie rak nieborak (Spacerujemy jak na początku)
Jak uszczypnie będzie znak (delikatnie i z humorem naśladujemy szczypanie)
PAJĄCZEK
Wspinał się pajączek po rynnie. (kroczymy palcami po plecach dziecka od dołu ku górze)
Spadł wielki deszcz ( przykładamy do nich obie dłonie)
i zmył pajączka. (szybko przesuwamy dłonie w dół)
Zaświeciło słoneczko (masujemy plecy okrężnym ruchem...)
Wysuszyło pajączka, rynnę i... (...aż poczujemy ciepło)
LIST DO BABCI
Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami, masujemy jego plecy-
„wygładzamy papier listowy”
Kochana babciu.
(piszemy palcem na plecach dziecka)
KROPKA. (z wyczuciem naciskamy plecy w jednym miejscu)
Piszę Ci, że (kontynuujemy pisanie)
mamy w domu kotka. (rysujemy wąsy)
KROPKA. (znów stawiamy kropkę)
Kotek chodzi, (kroczymy palcami)
kotek skacze, („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach)
kotek drapie, (delikatnie drapiemy dziecko po plecach)
kotek chrapie. (opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie)
Składamy list (krzyżujemy ręce dziecka)
Naklejamy znaczek (dotykamy jego czoła wewnętrzną stroną dłoni)
I zanosimy na pocztę (bierzemy dziecko na ręce i spacerujemy z nim)
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A