Dzień dobry.
Na początek dnia zapraszamy do wspólnej zabawy, troszkę się poruszamy.
„Przedszkolna orkiestra” – wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek.
By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka!
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza.
Jaś stuka zażarcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka,
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni w nie, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tryle…
Przedszkolna orkiestra. I tyle.
Na czym grały dzieci w swojej orkiestrze?
Jaką muzykę grały?
Czy taka muzyka może się podobać?
Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna.
Siadamy jedno za drugim, wykonujemy masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami :
Idą słonie, (na plecach kładziemy całe dłonie)
potem konie, (na plecach kładziemy piąstki)
panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie)
Świeci słonko, (zataczamy dłońmi kółka)
płynie rzeczka, (rysujemy linię)
Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)
„Muzyka świata” obejrzyjmy razem z dzieckiem proponowane filmy. Porozmawiajcie na temat różnych brzmień muzyki i różnorodności instrumentów.
Która muzyka wam się podoba?
Która uspokaja, a przy której chce tańczyć?
„Namalujmy muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do muzyki
Rodzic rozkłada na podłodze duży arkusz papieru, może być też mniejszy format Dziecko swobodnie maluje farbami, wykorzystując wszystkie palce i całe dłonie – ilustrują muzykę. Następnie powtarza ćwiczenie z drugim utworem
Nasze propozycje:
Rodzic zadaje dziecku pytania: Czym różnią się te prace? Która jest spokojna, a która nie?
A teraz zapraszamy Was na krótką relaksacje:
Przyznać się kto ziewał ;)
Pa pa
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A