Siadamy jedno za drugim, wykonujemy masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami :
Idą słonie, (na plecach kładziemy całe dłonie)
potem konie, (na plecach kładziemy piąstki)
panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie)
Świeci słonko, (zataczamy dłońmi kółka)
płynie rzeczka, (rysujemy linię)
Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)
„Muzyka świata” obejrzyjmy razem z dzieckiem proponowane filmy. Porozmawiajcie na temat różnych brzmień muzyki i różnorodności instrumentów.
Która muzyka wam się podoba?
Która uspokaja, a przy której chce tańczyć?
„Namalujmy muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do muzyki
Rodzic rozkłada na podłodze duży arkusz papieru, może być też mniejszy format Dziecko swobodnie maluje farbami, wykorzystując wszystkie palce i całe dłonie – ilustrują muzykę. Następnie powtarza ćwiczenie z drugim utworem
Nasze propozycje:
Rodzic zadaje dziecku pytania: Czym różnią się te prace? Która jest spokojna, a która nie?