Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Muzyka na łące.

Muzyka na łące.

Dzień dobry.

Jest miesiąc maj. W tym miesiącu wszystko rozkwita i budzi się do życia. Muzyką rozbrzmiewa też majowa łąka. Posłuchajcie:

 

 

Pięknie słychać, czy wysłuchaliście, jakie owady grają? Czy jakieś ptaki śpiewały? Jeśli nie wiecie, posłuchajcie jeszcze raz.

 

Teraz pora na zabawę na łące. Zamienimy się w jej mieszkańców.

Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”.

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę (dziecko chodzi w różnych kierunkach). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin (dziecko chodzi na czworakach i dmucha na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle słychać pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych, aby zebrać z nich nektar. Dziecko – bzz,bzz.  Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dziecko siedząc porusza w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladuje dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby- dziecko naśladuje skakanie żabek - kumkały głośno (naśladuje kumkanie: kum, kum, kum), jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane, bo na łące pojawiły się bociany, chodzi unosząc wysoko nogi ( naśladuje chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystaje i pochyla się do przodu jakby czegoś szukał w trawie. Ponieważ niczego nie mógł znaleźć – zły klekocze - naśladuje głos bociana: kle, kle. Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladuje głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel (naśladuje głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach (dziecko naśladuje ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.
Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, pobzykiwania komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.

Pomóżcie biedronce trafić na łąkę - kodowanie.

 

Miłej zabawy.

Data dodania: 2020-05-14 17:00:30
Data edycji: 2020-05-14 17:08:25
Ilość wyświetleń: 1226

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego