Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Koncertowo

Koncertowo

Dzień dobry.

 

Zapraszam do wysłuchania opowiadania Agnieszki Frączek. „Koncert”

 

W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon!

– Niemożliwe – nie chciał wierzyć Staś. – Jak to puzon? Przecież puzon powinien być długi i pyzaty, a ten jest długi i chudy!

Po trąbach nie–trąbach przyszła kolei na klarnet, skrzypce (które wcale nie skrzypią).      A wreszcie na basetlę, która w ogóle nie jest podobna do basseta. I bałałajkę, która niestety nie ma nic wspólnego z bajką…

Ale nie szkodzi – to spotkanie i tak było ciekawsze od najciekawszej bajki.

A po południu dzieci postanowiły dać własny koncert.

 

Jakie instrumenty były wymienione w opowiadaniu?

Do czego chłopiec porównywał waltornię?

Jaki instrument przypominał mu węża?

Czy Tobie jakieś instrumenty coś przypominają?

 Jak nazywała się osoba, która dowodziła całym koncertem?

 

DRYGENT

 

 

ORKIESTRA

 

 

 

ZABAWY NA DZIŚ

 

  •   „Nasza orkiestra” – zabawy muzyczne z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów. Wybierz kilka przedmiotów z kuchni i spróbuj na nich zagrać.
  •  „Dyrygent” – zabawa muzyczna, ćwiczenie reagowania na polecenia. Najpierw rodzic, a następnie dziecko wciela się w dyrygenta.

Rolę batuty może odgrywać dowolny przedmiot, np. długi klocek czy patyk

 Dziecko zajmuje miejsce przy swoim „instrumencie” z poprzedniej zabawy.

Dyrygent pokazuje też, jak należy grać: cicho / głośno, szybko / wolno itd.

Kiedy rodzic wskazuje “batutą” na dziecko, musi ono grać na instrumencie. Kiedy opuszcza batutę, dziecko przestaje grać i zastyga w bezruchu. Później następuje zamiana ról.

  •  „Po mojej prawej stronie” – zabawa doskonaląca lateralizację. Dziecko siada na dywanie na środku pokoju. Rodzic siada obok dziecka, ramię przy ramieniu i zaczyna zdanie:

 Po naszej lewej stronie znajduje się:… – dziecko musi rozejrzeć się i poprawnie dokończyć zdanie, wymieniając przedmioty po Waszej lewej stronie. Później dziecko mówi: Po naszej prawej stronie jest…, a rodzic kończy zdanie. Uwaga! Dziecko ma zadanie sprawdzić, czy rodzic mówi prawdę (może dodać jeden przedmiot, którego nie ma po prawej stronie) . 

 

Dla chętnych dzieci mamy jeszcze karty pracy ukryte w załączniku.

 

Miłej pracy!

 

Data dodania: 2020-05-13 09:37:14
Data edycji: 2020-05-13 09:39:18
Ilość wyświetleń: 904

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego