26.05.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy części ciała i kolory.
https://www.youtube.com/watch?v=B2pmcJPQW3Q
Dla 4-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy sprzętów domowych.
https://www.youtube.com/watch?v=emQn36tlxkw
Dla 5-latków
W tym tygodniu poznamy nową zabawę z udziałem Wilka i Czerwonego Kapturka.
https://www.youtube.com/watch?v=TWKzqn7PFcw
Dla 6-latków
W tym tygodniu będziemy mówić, że nie posiadamy danego przedmiotu.
https://www.youtube.com/watch?v=IQ55U4v7wOI
**************************************************
18.06.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu utrwalimy angielskie nazwy zabawek i ubrań.
Rodzic wydaje polecenie: ‘ Robots! Peep! Peep!Peep!’ (wym. Rołbots! Pip! Pip!Pip!). Rodzic z dzieckiem naśladują ruchy robota. Rodzic mówi:’ Balls! Boing! Boing! Boing!’ (wym. Bols! Boing! Boing! Boing!). Oboje naśladują piłeczki. Na koniec rodzic mówi: ‘Teddy Bears! (wym. Tedi Bez) i oboje poruszają się jak misie.
https://www.youtube.com/watch?v=Fc5IVq29T9w
Dla 4-latków
W tym tygodniu utrwalimy kolor brązowy oraz liczby 1-5.
https://www.youtube.com/watch?v=SBxT5WkkBDI
Dla 5-latków
W tym tygodniu poprzez zabawę w Wilka, poćwiczymy jak odpowiadać na pytanie: ‘How are you today?’
https://www.youtube.com/watch?v=fMR8Hr9Xby4
W piosence tej występują potrzebne nam zwroty.
Dla 6-latków
W tym tygodniu nauczymy się proszenia o przedmioty i podawania przedmiotów.
Dziecko podaje żądany przedmiot ze słowami: ‘Here you are’ (wym hir ju ar), na co rodzic odpowiada; ‘Thank you’ (wym. fenk ju). Rodzic zadaje kolejne pytania np. ‘ Can I have some scissors, please?’ ( wym. Ken Aj hev sam fizys, pliz?); ‘ Can I have some glue, please?’ (wym. Ken Aj hev sam glu, pliz?). Dziecko podaje przedmioty zawsze ze słowami: ‘Here you are’. Rodzic dziękuje:’Thank you’. Gdy dziecko opanuje zabawę, zaczyna prosić rodzica o różne przybory. Rodzic i dziecko pytają się wzajemnie: ‘ Can I have a (green pencil), please?’ ‘Here you are’ ‘Thank you’.
https://www.youtube.com/watch?v=Ix4dSjKqwvc
**************************************************
11.06.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu będziemy utrwalać nazwy zabawek.
Stand up (wym. stand ap) – wstań
Turn around (wym. ten arałnd) – obróć się dookoła
Clap your hands ( klap jo hands) – klaśnij w dłonie
Be a robot (wym. bi e rołbot) – bądź robotem
Be a train (wym. bi e tren) – bądź pociągiem
Be a ball (wym. bi e bol) – bądź piłką
Be a teddy bear (wym. bi e tedi bee) – bądź pluszowym misiem
Clap your hands
Sit down (wym. sit dałn) – usiądź
Sleep (wym. slip) – śpij
https://www.youtube.com/watch?v=5-M2gNeQ0ls
Dla 4-latków
W tym tygodniu poznamy liczbę 5.
Rodzic liczy na palcach ręki: 1 –one (wym. łan), 2 – two (wym. tu), 3 – three (fri), 4 –four (fo), 5-five. Dziecko przyłącza się do zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=u3L5Tk8_74c
Dla 5-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy zwierząt zamieszkujących zoo.
Na zajęciach w przedszkolu poznaliśmy następujące zwierzęta:
tiger - (wym. tajge)tygrys
crocodile – (krokodajl) krokodyl
elephant – (wym. elefant) słoń
bird – (wym.beed) ptak
monkey – (wym. manki) małpa
snake – (wym. szejk) wąż
lion – (wym. lajen) lew
Np. ‘Cheeky says roar like a lion, please’. Jak dziecko usłyszy: ‘ Roar like a lion’, nie wykonuje polecenia. Przykładowe polecenia:
Roar like a lion - (wym. roo lajk e lajen) zarycz jak lew
Swing like a monkey – (wym. słin lajk e manki) huśtaj się jak małpa
Hiss like a snake – (wym. his lajk e snejk) sycz jak wąż
Tweet like a bird – ( wym. tłit lajk e beed) ćwierkaj jak ptak
Walk like an elephant – (wym. łok lajk an elefant) chodź jak słoń
Jump like a tiger – (wym. dżamp lajk e tajge) skocz jak tygrys J
Snap like a snake – (wym. snap lajk e snejk) kłapnij (szczękami) jak krokodyl
https://www.youtube.com/watch?v=tauBp7Nb4v8
Dla 6-latków
W tym tygodniu będziemy mówić jakie przybory szkolne posiadamy.
‘I’ve got a (blue) and (orange) book .
‘I ve got a (green) crayon.
https://www.youtube.com/watch?v=SR2xVyL0I3Q
**************************************************
04.06.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy zabawek.
https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8
Dla 4-latków
W tym tygodniu powtórzymy nazwy zwierzątek.
Na zajęciach w przedszkolu poznaliśmy następujące zwierzątka:
duck – (wym. dak) kaczka
cow – (wym. kał) krowa
horse – (wym.hos) koń
sheep – (wym. sip) owca
cat – (wym.kat) kot
dog – (wym. dog) pies
oraz 2 tygodnie temu poznaliśmy:
bear – (wym. bee) niedźwiedź
https://www.youtube.com/watch?v=gA1bkyP5SfU
Dla 5-latków
W tym tygodniu przypomnimy nazwy produktów spożywczych oraz będziemy mówić, które produkty spożywcze lubimy, a których nie lubimy.
Na zajęciach w przedszkolu poznaliśmy następujące produkty:
banana – (wym. banana) banan
sausage – (wym. sosidż) kiełbaska
tomato – (wym. tomato) pomidor
milkshake – (wym. mylkszejk) koktajl mleczny
apple – (wym. apl) jabłko
cake – (wym. kejk) ciasto
https://www.youtube.com/watch?v=r5WLXZspD1M
Dla 6-latków
W tym tygodniu poznamy nazwy przyborów szkolnych.
school bag – (wym. skul bag) tornister, plecak szkolny
pencil – (wym. pensyl) ołówek
crayon – (wym. krejon) kredka
glue – (wym. glu) klej
scissors – (wym. syzys) nożyczki
book – (wym buk) książka
Rodzic może wydawać dodatkowe polecenia: ‘Show me a pencil’ (wym. szoł mi e pensyl). Dziecko podnosi odpowiedni przedmiot.
https://www.youtube.com/watch?v=hjFaqDNUVFo
**************************************************
29.05.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu poznamy nazwy zabawek.
Rodzic pokazuje robota zabawkę / lub zdjęcie i mówi: ‘A robot. Peep, peep!’ (wym. e rołbot, piip, piip). Następnie pokazuje pociąg / lub zdjęcie i mówi:’A train. Choo, choo!’ (wym. e trejn, czu, czu). Rodzic pokazuje piłkę i mówi: ‘A ball. Boing, boing!’ ( e bol, bojng, bojng). Dziecko za każdym razem powtarza.
https://www.youtube.com/watch?v=REz77c25XFA
Dla 4-latków
W tym tygodniu poznamy postać Złotowłosej oraz utrwalimy nazwy sprzętów domowych.
Jeśli rodzic ma książeczkę z bajką może kontynuować: ‘Show me the bowl’ (wym. szoł mi de bołl);’Show me the bed’ (wym szoł mi de bet); ‘Show me the chair’ (wym. szoł mi de ciee).Dziecko odpowiednio pokazuje miseczkę, łóżko i krzesło.
Kolejne polecenie: ‘Cheeky says eat out of a bowl, please’ (wym. Ciki ses it ałt of bołl, pliiz). Rodzic naśladuje jedzenie z miseczki. Rodzic mówi: ‘Cheeky says sit on a chair, please’ (wym. Ciki ses sit on e ciee, pliiz) i udaje, że siada na krześle. Rodzic zmienia kolejność wydawanych poleceń, aż dziecko nabierze pewności.
Następnie wyjaśnia dziecku, że kiedy padają słowa: ‘Cheeky says …..please’,należy wykonać polecenie. Natomiast gdy jest samo polecenie np. ‘Sleep in a bed’ , dziecko nie powinno reagować.
https://www.youtube.com/watch?v=Yp1_WNKwKmY
Dla 5-latków
W tym tygodniu przypomnimy ‘legs’, ‘arms’ i w dalszym ciągu będziemy ćwiczyć nazwy części ciała.
Dla 6-latków
W tym tygodniu będziemy rozróżniać zdrowe i niezdrowe produkty spożywcze.
Dla ułatwienia można pomalować rogi lub obwódki jednej kartki na czerwono, a drugiej na zielono. Pozostała część kartki musi pozostać biała, gdyż będą to tace.
Rodzic pokazuje zieloną tacę i mówi: ’It’s good for you’ (wym. Ic gut fo ju). Pokazuje czerwoną tacę i mówi: ‘It’s bad for you’(wym. Ic bat fo ju). Dziecko powtarza za rodzicem. Rodzic wypowiada poniższe zdania, a zadaniem dziecka jest narysować zdrowe produkty na zielonej tacy, natomiast niezdrowe produkty na czerwonej tacy.Owoce: apples, strawberries, orange, pears są w liczbie mnogiej. Dobrze byłoby, gdyby dziecko narysowało przynajmniej dwie sztuki.
‘Apples are good for you.’ (wym. apls ar gut fo ju)
‘Ice cream is bad for you.’ (wym. ajs krim is bat fo ju)
‘Strawberries are good for you.’ (wym. strobries ar gut fo ju)
‘Chocolate is bad for you.’ (wym. (czoklit is bat fo ju)
‘Oranges are good for you.’ (wym. orindżys ar gut fo ju)
‘ Jam is bad for you.’ (wym. dżam is bat fo ju)
‘ Pears are good for you’ (wym pez ar gut fo ju)
‘ Honey is good for you.’ (wym. hani is gut fo ju)
Dziecko pokazuje rysunki na tacach. Nazywa produkty i mówi: ‘good for you’ / ‘bad for you’
**************************************************
22.05.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy kolorów i ubrań.
https://www.youtube.com/watch?v=Iev1wgRVdwo
Dla 4-latków
W tym tygodniu poznamy niedźwiadka oraz nazwy sprzętów domowych.
Rodzic mówi: ‘small bear’ (wym. smol bee). Dziecko naśladuje małego misia. Rodzic kontynuuje, aż dziecko nabierze pewności. Można ćwiczyć przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=gUdnsvvnnWo
Dla 5-latków
W tym tygodniu będziemy ćwiczyć nazwy części ciała oraz obejrzymy historyjkę o Czerwonym Kapturku.
Dziecko wykonuje polecenie tylko wtedy, gdy jest ono poprzedzone zwrotem ‘Cheeky says’ (wym. Ciki sez). Bez tego zwrotu na początku dziecko nie wykonuje polecenia.
[ Cheeky says] … wave your hands (wym. łejv jo hanc).
Dziecko powinno pomachać rękami.
[ Cheeky says] … blink your eyes (wym. blink jo ajs)
Dziecko powinno zamrugać oczami.
[ Cheeky says] …wiggle your ears (wym. łigl jo irs)
Dziecko powinno poruszać uszami.
[Cheeky says] … show your teeth (wym. szoł jo tif)
Dziecko powinno pokazać zęby.
Kiedy dziecko nabierze pewności, rodzic coraz szybciej wydaje polecenia.
W nagrodę nowoczesna historyjka: https://www.youtube.com/watch?v=6XWeqwcJ2n0
Dla 6-latków
W tym tygodniu poznamy dwa nowe produkty spożywcze oraz będziemy dalej mówić, które produkty spożywcze lubimy, a których nie lubimy.
Dziecko odpowiada: Yes, I do. / No, I don’t.
W nagrodę historyjka: https://www.youtube.com/watch?v=q780dw-1QE8
**************************************************
15.05.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu utrwalimy kolory.
https://www.youtube.com/watch?v=BOA15qs179w&list=RDBOA15qs179w&start_radio=1
Dla 4-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych i kolorów.
Rodzic przygotowuje kredki: żółtą, czerwoną i zieloną. Rodzic mówi: ‘Point to the ice cream’ (wym. Pojnt tu de ajs krim). Dziecko wskazuje lody na rysunku. Powtarzamy dla jabłka i banana. Następnie rodzic wydaje polecenia: ‘Colour the ice cream red’ (wym. Kala de ajs krim red). Gdy dziecko skończy kolorowanie, rodzic mówi: ‘ Colour the apple green’ (wym. Kala di apl griin). Ostatnie polecenie: ‘Colour the banana yellow’ (Kala de banana jeloł).
Wydaje polecenie:’Draw your favourite food’ (wym. Droo jor fejvrit fud). Dziecko rysuje i koloruje ulubione produkty spożywcze. Na koniec rodzic zadaje pytania do rysunku:’What’s this?’ (wym. Łoc Dys?) / ‘What colour is it?’ (Łot kala izit?)
W nagrodę historyjka: https://www.youtube.com/watch?v=GgnWSWw6oio
Dla 5-latków
W tym tygodniu poznamy bohaterów bajki Czerwony Kapturek. Utrwalimy również nazwy części ciała. Samą historyjkę poznamy późniejJ.
Rodzic pokazuje postać Czerwonego Kapturka i mówi: ‘ Little Red Riding Hood’ (wym. Litl Red Rajding Hud). Rodzic pokazuje postać wilka i mówi: ‘Wolf’ (wym. Łulf). Dziecko powtarza za rodzicem. Rodzic pokazuje oczy wilka na obrazku i mówi: ‘big eyes’ (wym. big ajs). Następnie pokazuje uszy i mówi: ‘big ears” (wym. big irs). Pokazuje zęby wilka i mówi: ’big teeth’ (wym. big tiif). Na końcu pokazuje łapy/ręce J i mówi: ’big hands’ (wym. big hands). Dziecko powtarza nazwy za rodzicem. Na koniec rodzic pyta: ‘Do you like the Wolf?’ (wym. Du ju lajk de Łulf?). Dziecko odpowiada : ‘Yes’ lub ‘No’.
Rodzic może zadawać dziecku dodatkowe pytania. Pokazuje części ciała (np. zęby) na obrazku i pyta: ‘What’s this?’ (wym. Łoc dys?). Dziecko odpowiada ‘ (teeth)’.
https://www.youtube.com/watch?v=L6E6952n2Q8
Dla 6-latków
W tym tygodniu nauczymy się zadawać pytanie :’Do you like…?’ oraz nauczymy się, jak na to pytanie odpowiadać.
‘Yes, I do’ (wym. Jes, Aj du) lub No, I don’t’. (wym. Noł, Aj dont).
Następnie dziecko rzuca piłeczkę rodzicowi, zadając pytanie o inny produkt. Kontynuujemy zabawę, aż dziecko nabierze pewności.
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
**************************************************
07.05.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu będziemy utrwalać nazwy ubranek.
‘What’s this?’ (wym. Łots dys?) . Jeśli dziecko udzieli poprawnej odpowiedzi, rodzic chwali: ‘That’s right! Dress!’ (wym. Dats rajt! Dres). Rodzic kontynuuje rysunki dla butów i kapelusza.
https://www.youtube.com/watch?v=9317y8fExAA
Dla 4-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych. W tym celu pobawimy się w restaurację.
https://www.youtube.com/watch?v=7b6Ji7Zc2WY
Dla 5-latków
W tym tygodniu będziemy utrwalać kolory i nazwy pomieszczeń. W tym celu narysujemy domek babci – Granny’s house.
Dziecko rysuje dach i frontową ścianę domku w podanym kolorze. Najlepiej, gdy jest to domek piętrowy z dużymi oknami przez które widać będzie pomieszczenia w różnych kolorach.
Draw a (pink) living room.
Draw a (yellow) kitchen.
Draw a (green) bedroom.
Draw a ( blue) bathroom.
Po skończeniu dziecko pokazuje rysunek i mówi: ‘This is Granny’s house’ (wym. Dys is granis hałs).
https://www.youtube.com/watch?v=5bZBJe1toiE
Dla 6-latków
W tym tygodniu będziemy mówić, które produkty spożywcze lubimy, a których nie lubimy. W tym celu poznamy zwroty: ‘ I like / I don’t like’.
Następnie krzywi się, kręci głową przecząco i mówi: ‘I don’t like (jam)’ (wym. Aj dont lajk /dżam/).
Przy owocach rodzic wyjaśnia, że mówimy apples (wym. aplz), stawberries (wym. strobris), oranges (wym. orindżis), jeśli jest ich kilka.
Rodzic kontynuuje zabawę z pozostałymi produktami, a dziecko powtarza zdania za rodzicem.
https://www.youtube.com/watch?v=KC-8AvunL8Y
**************************************************
30.04.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy ubrań.
https://www.youtube.com/watch?v=rWuYWpG_PN4
Dla 4-latków
W tym tygodniu będziemy bawić się liczbami 1-4. Przy okazji utrwalimy kolory: niebieski, żółty, czerwony i zielony.
https://www.youtube.com/watch?v=fZ9WiuJPnNA
Dla 5-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy pomieszczeń.
A w nagrodę historyjka: https://www.youtube.com/watch?v=mV-TnrvUJ9Q
Dla 6-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych.
Draw (wym. droo) a (red) strawberry
Draw a (yellow) apple
Draw an (orange) orange J
Draw a (pink) jam
Draw a (brown) chocolate
Draw a (green) ice cream
Dziecko rysuje produkty w zaproponowanych kolorach.
Dodatkowa zabawa ruchowa: Rodzic rozkłada na dywanie karty z produktami (właśnie narysowanymi przez dziecko). Karty muszą leżeć obrazkami do góry. Dziecko stoi przy jednym końcu dywanu. Rodzic wyznacza dziecku trasę, nazywając produkty na kartach, obok których dziecko ma przeskakiwać. Kiedy dziecko skończy trasę, rodzic wyznacza mu inną drogę. Można zmienić się rolami i dziecko wyznacza trasę rodzicowi …. A rodzic skacz
https://www.youtube.com/watch?v=cDqpD7U8Tc0
**************************************************
24.04.2020 r.
Dla 3 – latków
W tym tygodniu poznamy nazwy ubrań.
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
Dla 4 – latków
https://www.youtube.com/watch?v=2-NWFCsh_RI
W tym tygodniu poznamy liczbę 4.
https://www.youtube.com/watch?v=EOJw5B2y_x8
Dla 5 – latków
W tym tygodniu utrwalimy liczby od 1 do 10.
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
Dla 6 - latków
W tym tygodniu poznamy nazwy produktów spożywczych.
apple (wym. apl) – jabłko
strawberry (wym. stroobri) – truskawka
orange (wym. orindż) - pomarańcza
jam (wym.dżam) – dżem
chocolate (wym. czoklet) – czekolada
ice cream (wym. ajs krim) – lody
https://www.youtube.com/watch?v=58eA79N0foY
**************************************************
17.04.2020 r.
Dla 3 – latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych.
Dla 4 – latków
W tym tygodniu poznamy kolejną zabawę, z użyciem produktów spożywczych.
Eat a biscuit.
Eat an ice cream.
Eat a cake.
Eat a sandwich.
Eat an apple.
Eat a banana.
Dla 5 – latków
W tym tygodniu poznamy kolor fioletowy oraz utrwalimy kolory, które znamy.
Dla 6 – latków
W tym tygodniu będziemy mówić, jakie zawody wykonują nasi rodzice.
Dziecko może narysować inną osobę ze swojej rodziny np. dziadka lub ciocię, wówczas pomóż dziecku w opisie tej osoby.
**************************************************
09.04.2020 r.
Dla 3 – latków
W tym tygodniu poznamy tradycyjną zabawę wielkanocną Egg hunt.
Dla 4 i 5 – latków
W tym tygodniu poznamy symbole związane z Wielkanocą.
Dla 6 – latków
W tym tygodniu poznamy symbole związane z Wielkanocą.
Happy Easter !!!
**************************************************
03.04.2020 r.
Dla 3-latków
W tym tygodniu utrwalimy liczby 1-3.
Połóż na podłodze 3 hula-hoop/zrób 3 koła ze skakanek lub włóczki. W każdym kole umieść kartkę z liczbą 1, 2 lub 3. Dziecko ma położyć w kole odpowiednią liczbę przedmiotów. Wyjaśnij, że przedmiotów nie może być więcej, niż wskazuje liczba na kartce. Gdy dziecko skończy, razem policzcie przedmioty po angielsku.
Dla 4-latków
W tym tygodniu poznamy zwrot "I’m hungry".
Dla 5-latków
W tym tygodniu poznamy okreslenia ‘in’ oraz ‘out’.
Dla 6-latków
W tym tygodniu będziemy opisywać, jakie zawody wykonują rodzice. W tym celu nauczymy się rymowanki:
My mummy is a teacher.
My daddy is a cook.
I want to be a farmer.
Look at me, look!
My mummy is a doctor.
My daddy is, too.
I want to be an artist.
What about you?
Przyjemnej zabawy :)
**************************************************
Dla 3-latków
W tym tygodniu będziemy utrwalać kolory.
Zabawa
Zrób z rąk lunetę i przyłóż ją do jednego oka. Powiedz: ‘I Spy, I spy with my little eye, red, red, red’.Dziecko ma znaleźć w pokoju przedmiot w kolorze czerwonym.
Powiedz: : ‘I spy, I spy with my little eye, yellow, yellow, yellow’. Dziecko wskazuje przedmiot w kolorze żółtym.
Powiedz:’ I spy, I spy with my little eye, blue, blue, blue’. Dziecko znajduje przedmiot w kolorze niebieskim.
Kontynuuj zabawę. Za każdym razem dziecko powinno wskazywać inne przedmioty w danym kolorze.
Piosenka: Red Circle, Blue Circle, Yellow Circle https://www.youtube.com/watch?v=BOA15qs179w
Dla 4-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych.
Zabawa
Dziecko staje twarzą do ściany. Powiedz: ‘Close your eyes’. W tym czasie ukryj jabłko/banan w pokoju. Powiedz: ‘Open your eyes’.Zapytaj: ‘Where’s apple/banana?’ Gdy dziecko znajdzie produkt pochwal:’Well done, here’s an apple/banana’. Możesz kontynuować (o ile to możliwe) z innymi produktami np.biscuit.
Filmik o Cheeky Monkey: https://www.youtube.com/watch?v=xroGQztr5pY
Dla 5-latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy czynności i pomieszczeń.
Zabawa
Wydajesz dziecku polecenie: ‘Cheeky says …… eat in the kitchen, please’.
Inne polecenia: play in the living room, wash in the bathroom, sleep in the bedroom, play in the garden, knock on the door.
Wyjaśnij, że gdy poprzedzisz polecenie zwrotem: ‘Cheeky says,….. sleep in the bedroom, please’ dziecko wykonuje polecenie. Jeśli powiesz tylko: ‘Sleep in the bedroom’ – dziecko nie wykonuje polecenia. Możesz wydawać inne polecenia: turn around, jump etc.
Piosenka: In the kitchen, bedroom, bathroom,, living room song https://www.youtube.com/watch?v=EJ1uN6Oo6-A
Dla 6- latków
W tym tygodniu utrwalimy nazwy zawodów.
Zabawa
Pokaż zawód za pomocą gestów. Dziecko odgaduje nazwę zawodu. Udawaj, że prowadzisz badanie stetoskopem (doctor), mieszasz coś w garnku (cook), gasisz pożar (firefighter), śpiewasz (singer),
piszesz na tablicy (teacher), rozmawiasz przez krótkofalówkę przypiętą do ramienia (police officer), malujesz obraz (artist), orzesz ziemię (farmer). Zmiana: podaj nazwę zawodu, a dziecko pokazuje zawód za pomocą gestów.
Piosenka: Jobs Song for Kids What do you do? https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU
************************************************
Dla sześciolatków
Słownictwo: cat, dog, mouse, rabbit, parrot, fish
Hello song
Hello, hello,
Hello, how are you?
I’m fine, I’m fine.
Hello to you.
Goodbye song
Bye bye, bye bye
Wave your hand and say goodbye!
Turn around, jump up high!
Wave your hand and say goodbye!
Pets song
I’ve got a pet. It’s a cat.
It’s black, black, black, black.
Pets, pets, pets, pets.
I’ve got a rabbit. And I love it.
It’s brown, brown, brown, brown.
Pets, pets, pets, pets.
I’ve got a mouse. It’s in my house.
It’s white, white, white, white.
Pets, pets, pets, pets.
Słownictwo: teacher, doctor, police officer, firefighter, cook, singer
Dla pięciolatków
Słownictwo: bedroom, bathroom, kitchen, living room, garden, door
Happy day
Good morning!
What a happy day!
I go to the bathroom.
I wash and I play.
Good morning!
What a happy day!
I go to the kitchen.
I eat and I play.
Good morning!
What a happy day!
I go to the living room.
I watch TV and I play.
Good morning!
What a happy day!
I go to the bedroom.
And I go to bed.
Dla czterolatków
Słownictwo: biscuit, ice cream, cake, sandwich, apple, banana
My big tummy
A sandwich.
Yum, yum, yummy!
A sandwich.
Look at my big tummy!
A sandwich and a cake.
Yum, yum, yummy!
A sandwich and a cake.
Look at my big tummy!
A biscuit.
Yum, yum, yummy!
A biscuit.
Look at my big tummy!
A biscuit and an ice cream.
Yum, yum, yummy!
A biscuit and an ice cream.
Look at my big tummy!
Dla trzylatków
Słownictwo: banana, sandwich, apple
Bananas on my plate
Bananas on my plate.
Bananas on my plate.
One, two, one, two,
Bananas on my plate.
Sandwiches on my plate.
Sandwiches on my plate.
One, two, one, two,
Sandwiches on my plate.
Apples on my plate.
Apples on my plate.
One, two, one, two,
Apples on my plate.
Bananas, sandwiches, apples!
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A