Teatrzyk kukiełkowy, pt „Historia żółtego kurczątka” (aut. B. Machoń) ilustrowanego teatrzykiem sylwet.(narysuj bohaterów opowiadania i wytnij) zajrzyj do zakładki 1. „Lubię święta, bo…” – Rodzic zaczyna zdanie, dzieci kolejno kończą. Dziecko mówiąc o swoich odczuciach trzyma w ręku maskotkę – kurczątko, kiedy skończy, podaje ją mamie lub tacie. 2.Jajko i kurczak – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się swobodnie po dywanie. Na pauzę w muzyce reagują na polecenie nauczyciela przyjmując określoną postawę ciała np.; jajko – kładą się na podłodze, zwijają ciało w kulkę i turlają się z boku na bok; kurczak – układają ramiona w skrzydełka i poruszają się po dywanie drobnymi kroczkami. 3. „Kroimy wyrazy” – Zabawa dydaktyczna dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez Rodzica. Podają liczbę sylab w wyrazie. Wyrazy związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.
4. „Kwoki, koguty i kurczątka” – zabawa ruchowa przy muzyce. Rodzice są kwokami (matki) lub kogutami (ojcowie) – ustawiają się po bokach sali, dzieci to kurczątka. Gdy gra muzyka, dzieci naśladują sposób poruszania się kurcząt (spacerują, podskakują, machają „skrzydełkami”, grzebią „pazurkami”), muzyka milknie – szybko chowają się pod „skrzydłami” kwoki lub koguta (przytulają się do swojej mamy lub taty). Zabawa powtarzana jest kilka razy. 5. „Taniec kurcząt w skorupkach”– taniec dzieci i rodziców przy wesołej muzyce. Dziecko z rodzicem biorą się za ręce i tańczą na dużej sylwecie jajka wyciętej z szarego papieru.
6.Zabawa matematyczna „Trzy kurki” Słuchanie rymowanki „Spacerek kurek”, ilustrowanej sylwetami kurek. Były sobie kurki trzy, co na spacer rano szły. Jedna gruba, druga chuda, a ta trzecia oczkiem mruga. I tak sobie kurki trzy, gdacząc głośno, w pole szły. Rozmowa na temat rymowanki: Ile było kurek? Jak wyglądała pierwsza kurka? Jak wyglądała druga? Co robiła trzecia? Dokąd poszły kurki?