Zanim książka trafi do biblioteki, do księgarni dowiedz się jak powstaje książka.
„Jak powstaje książka?”
Dzisiaj się dowiemy jak książki powstają
i jaką drogę do nas przemierzają.
Gdy pisarz ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek.
Wszystko dokładnie zapisuje, a w jego rękopisie znajdziemy wiele notatek.
Potem wystarczy dokładnie pomysły na komputerze przepisać.
Ale na tym nie koniec, musicie jeszcze dalej mnie posłuchać…
Całymi godzinami, dniami, a czasem miesiącami dzieło swe pisarz dopracowuje,
a gdy jest już gotowe wydawcy go prezentuje.
W wydawnictwie dużo pracy zatem mają,
bo książkę pisarza dokładnie przeglądają, sprawdzają…
Recenzent poprawki nanosi sprawnie,
a ilustratorzy obrazki do książki rysują ładnie.
Gdy książka jest już gotowa, pora na drukowanie.
W wielkiej drukarni maszyny rozpoczynają drukowanie
i tak tysiące książek powstanie.
Które do księgarni pozostanie wydawcy już rozesłanie.
W księgarni książkę możemy zakupić,
a w bibliotece możemy ją wypożyczyć.
Lecz gdy ją już przeczytamy, to w kąt nie rzucamy,
ale na półkę ładnie odkładamy.
Magdalena Tokarczyk
1. ,,Zanim książka trafi do biblioteki, do księgarni odpowiedz na pytanie ? w jaki sposób powstaje książka i kto przyczynia się do jej powstania:
- autor pisze książkę,
- ilustrator wykonuje obrazki do książki,
- drukarz przygotowuje książkę do druku,
- maszyny drukują książkę itd;
- gdzie można kupić, a gdzie wypożyczyć książkę?
- jak należy obchodzić się z książką?
2. Zabawa plastyczna „Moja okładka”. Narysujcie kredkami lub flamastrami okładkę do książeczki ,możesz wybrać swoją ulubioną bajką.
3. Posłuchaj zagadki :„Choć nie ma zamka ani kluczyka, często otwierasz ją i zamykasz. W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków , bajek i opowieści”. (książka)
4. „Małe-duże”- zabawa ruchowa.
Rozłóż na dywanie dwa duże pudełka. Wewnątrz nich umieść książki małe i duże. Włącz ulubioną muzykę .Podczas trwania utworu, dzieci swobodnie poruszają się po dywanie. Na pauzę w muzyce podaj hasło: duże lub małe, a zadaniem dz. jest ustawić się przy pudełku, wewnątrz której znajduje się odpowiedniej wielkości książka.(miłej zabawy)
5. „Książki”- ćwiczenia logopedyczne
Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
- „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.
6.Zabawa matematyczna :Połącz takie same książki-( znajdują się w zakładce)
Na zakończenie posłuchaj o co prosi książka
"Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"
00-132 Warszawa
ul. Grzybowska 12/14 A