PRZEBIEG: Aby wam ułatwić odgadnięcie tematu naszych dzisiejszych zajęć przygotowałam dla was pewną zagadkę 1. Zagadka słowna: „Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia”.- dziecko podaje rozwiązanie zagadki.
2. Poznanie właściwości wody (szklanka napełniona woda z kranu) - co jest w szklance - jaka jest woda - czy woda ma kolor - czy woda ma smak - jaką wodę można pić
3. Obieg wody w przyrodzie – omówienie schematu obiegu wody w przyrodzie - skąd się bierze woda na Ziemi - czy woda jest potrzebna i do czego jest potrzebna
4. Doświadczenie na skraplanie i parowanie wody - co powstało na lustrze - o się dzieje z kroplami - pod jaka postacią występuje jeszcze woda - dlaczego woda występuje w wymienionych postaciach (przypomnienie o eksperymencie z topnieniem śniegu)
5. Co rozpuszcza się w wodzie? – zabawa badawcza - zalewanie wodą substancji znajdujących się w szklankach - mąka, cukier, sól, kwasek cytrynowy - co się dzieje z substancjami - jaki smak mają płyny w każdej szklance - wyciagnięcie wniosku (Co rozpuszcza się w wodzie?)
6. Co najszybciej nasiąka wodą? - zabawa badawcza - Weście miskę z wodą i różne przedmioty (wata, papier, folia, wełna, kamień) - dziecko nazywa zgromadzone przedmioty i sprawdza co nasiąka wodą a co nie. - podsumowanie doświadczenia.( Co nasiąka najszybciej?)
7. Praca plastyczna techniką „mokre na mokrym”. Przy muzyce relaksacyjnej „Szum morza” pomaluj białe kartki papieru samą wodą. Następnie używając farb akwarelowych pomaluj na przykład ”Wodny świat”. Obserwuj swoją pracę - rozmywanie i mieszanie się barw.
8. Jak myślicie „Do czego potrzebna jest woda?” - dziecko określa do czego potrzebna jest woda - utrwalenie wiadomości o właściwościach wody - wypowiada się na temat: co by się stało gdyby zabrakło wody Uświadomienie dzieciom, że woda to skarb, bez którego nie mogłoby istnieć życie na ziemi i dlatego należy o nią dbać i ją oszczędzać.