Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czy to już wiosna? cz 5

Czy to już wiosna? cz 5

Dzień piąty: „Planeta Inspiracji dla Marzycieli”

  1. „Wiosenny serce”- zabawa relaksacyjna. Dziecko biega, skacze, podskakuje a potem siada zamyka oczy i kładzie rękę tam gdzie bije serce, próbuje poczuć jego rytm, uspokoić oddech i wyciszyć się Porady: Każde dziecko może samo wybrać sposób w jaki się uspokoi po intensywnym wysiłku, pomóżmy mu ustalić rytuał uspokajania i często się do niego odwoływać aby dziecko go zapamiętało.
  1. „Zielone rośliny” Potrzebne będą liście kapusty, bądź cykorii i barwnik, najlepiej zielony. Wkładamy liście do barwnika, czekamy ok 2-3 h i widzimy jak wygląda transport wody w roślinach. Porady: Nie zawsze w domu mamy gotowe barwniki. Możemy je przygotować samodzielnie: pociętą krepinę zalewamy wrzątkiem, studzimy i barwnik gotowy. Są przyprawy, i soki z warzyw, które mogą nadać kolor wodzie: curry, kurkuma, buraki, szpinak, pietruszka, sok z zaparzonej czerwonej kapusty.
  1. „Wiosenna zgadywanka”- Przygotuj 3-5 przedmiotów np. w określonym kolorze- zielonym. Ułóż w jednej linii. Dziecko próbuje zapamiętać kolejność i wychodzi z pokoju lub chowa się tak aby nie widziało jaki przedmiot zostanie przesunięty. Gdy wróci musi zgadnąć co zmieniło miejsce. Porady: Można zmienić wariant zabawy i schować jeden lub dwa przedmioty. Co jakiś czas zmieniamy rodzaj przedmiotów .Jest to doskonała zabawa ćwicząca analizator wzrokowy, pamięć i  koncentrację uwagi.
  1. „Wiosna lubi …”. Kończymy zdanie i wymyślamy co lubi wiosna, co nam się z nią kojarzy. Porady: To jest przykład zdania niedokończonego. Możemy bawić się z dzieckiem wymyślając początek zdania a dzieci kończą, dzięki temu wzbogacamy słownictwo i rozwijamy kreatywność naszych dzieci.
  1. „Pomóż Wiośnie dokończyć rysunek”. Narysuj dziecku koło, kwadrat, dowolną figurę, kształt i poproś aby dokończyło rysunek. Porady: Zacznijmy od prostych figur i potem możemy przejść do trudniejszych. Najpierw można narysować cały kształt a potem połowę i poprosić aby dziecko dorysowało brakujący fragment. Poprawimy sprawność manualną i rozwiniemy umiejętność twórczego rozwiązywania problemów.
  1. Zachęcam do obejrzenia załączonej prezentacji "Magia wiosennej przyrody"
  2. Polecane portale dla rodziców: www.polskieradiodzieciom.pl,

    https://esero.kopernik.org.pl/,  https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Data dodania: 2020-03-27 07:52:54
Data edycji: 2020-03-27 10:02:49
Ilość wyświetleń: 634

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego