Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czy to już wiosna? cz 3

Czy to już wiosna? cz 3

Dzień trzeci: „Zakładamy hodowlę”

  1. „Wietrzyk wieje „ Potrzebne: Zielone paski papieru. Paski leżą na podłodze. Poruszamy się po pokoju krokiem wolnym dostojnym, na hasło „Wietrzyk wieje”, podnosimy papier, nabieramy powietrza i dmuchamy długim strumieniem. Powtarzamy zabawę kilka razy.
  2. „ Zakładamy hodowlę” Pokażmy dzieciom dowolne rośliny doniczkowe. Niech je dotkną, obejrzą, powąchają. Najlepiej jeśli mamy roślinę w przezroczystej doniczce np. storczyk, można obejrzeć korzenie. Rośliny składają się z : kwiatu, łodygi, liści, korzeni. Pokażcie te części. Co jest potrzebne aby roślina żyła? Podlewanie, światło, ciepło. Teraz załóżmy własną hodowlę. Potrzebne będą: nasiona, ziemia, woda lub odcięty fragment rośliny z czubka (co najmniej trzy listki). Wysiewamy rośliny do doniczki i odlewamy. Prowadzimy codzienną obserwację, wykonujemy zdjęcia wyhodowanej rośliny i wysyłamy na adres przedszkola lub przynosimy gdy się spotkamy. Jeśli nie mamy nasion, odcięty fragment rośliny wkładamy do wody i czekamy aż się ukorzeni lub od razu do ziemi, podlewamy  i osłaniamy torebką przezroczystą. Możemy też założyć hodowlę fasoli. Na gazie nałożonej na słoiczek z wodą. Po pracach ogrodniczych myjemy ręce i zachęcam do obejrzenia: Jak piją rośliny? -Uniwersytet dzieci oraz you tube 12 godzin z życia fasolki .
  3. Zabawa „Ziarenko”. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy małym ziarenkiem, które powoli zaczyna się ruszać i pęka. Z nasionka wyrasta jeden listek, potem drugi i powoli rośnie do góry. Mała roślinka staje się większa i większa aż zamieni się w wielkie drzewo lub krzew. Dziecko leży zwinięte w kulkę i powoli podnosi się podczas słuchania opowieści i zamienia w wielką roślinę. Powtarzamy 3 razy za każdym razem wolniej i wolniej.
  4. Wysłuchanie wiersza I. Salach „Ogrodnicy” i zabawa w ogrodników. Podczas słuchania wiersza naśladowanie pracy ogrodników.
  5. „Wesołe kwiatki”- zabawa plastyczna. Potrzebne będą rolki po papierze toaletowym i korki. Moczymy korki i końce rolek w farbie i odciskamy na kartce. Powstają kolorowe kwiaty.
  6. „Kolorowanka historyjka” załącznik. Pokoloruj , potnij i ułóż wg kolejności. Jeśli nie mamy drukarki, podziel kartkę na 4 części i zaproponuj narysowanie  etapów wzrostu rośliny: ziarenko, jeden listek, dwa listki łodyżka, duża roślina.
Data dodania: 2020-03-25 08:23:15
Data edycji: 2020-03-25 09:57:03
Ilość wyświetleń: 642

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego