Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czy to już wiosna? cz 3

Czy to już wiosna? cz 3

Dzień trzeci: „Zakładamy hodowlę”

  1. „Wietrzyk wieje „ Potrzebne: Zielone paski papieru. Paski leżą na podłodze. Poruszamy się po pokoju krokiem wolnym dostojnym, na hasło „Wietrzyk wieje”, podnosimy papier, nabieramy powietrza i dmuchamy długim strumieniem. Powtarzamy zabawę kilka razy.
  2. „ Zakładamy hodowlę” Pokażmy dzieciom dowolne rośliny doniczkowe. Niech je dotkną, obejrzą, powąchają. Najlepiej jeśli mamy roślinę w przezroczystej doniczce np. storczyk, można obejrzeć korzenie. Rośliny składają się z : kwiatu, łodygi, liści, korzeni. Pokażcie te części. Co jest potrzebne aby roślina żyła? Podlewanie, światło, ciepło. Teraz załóżmy własną hodowlę. Potrzebne będą: nasiona, ziemia, woda lub odcięty fragment rośliny z czubka (co najmniej trzy listki). Wysiewamy rośliny do doniczki i odlewamy. Prowadzimy codzienną obserwację, wykonujemy zdjęcia wyhodowanej rośliny i wysyłamy na adres przedszkola lub przynosimy gdy się spotkamy. Jeśli nie mamy nasion, odcięty fragment rośliny wkładamy do wody i czekamy aż się ukorzeni lub od razu do ziemi, podlewamy  i osłaniamy torebką przezroczystą. Możemy też założyć hodowlę fasoli. Na gazie nałożonej na słoiczek z wodą. Po pracach ogrodniczych myjemy ręce i zachęcam do obejrzenia: Jak piją rośliny? -Uniwersytet dzieci oraz you tube 12 godzin z życia fasolki .
  3. Zabawa „Ziarenko”. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy małym ziarenkiem, które powoli zaczyna się ruszać i pęka. Z nasionka wyrasta jeden listek, potem drugi i powoli rośnie do góry. Mała roślinka staje się większa i większa aż zamieni się w wielkie drzewo lub krzew. Dziecko leży zwinięte w kulkę i powoli podnosi się podczas słuchania opowieści i zamienia w wielką roślinę. Powtarzamy 3 razy za każdym razem wolniej i wolniej.
  4. Wysłuchanie wiersza I. Salach „Ogrodnicy” i zabawa w ogrodników. Podczas słuchania wiersza naśladowanie pracy ogrodników.
  5. „Wesołe kwiatki”- zabawa plastyczna. Potrzebne będą rolki po papierze toaletowym i korki. Moczymy korki i końce rolek w farbie i odciskamy na kartce. Powstają kolorowe kwiaty.
  6. „Kolorowanka historyjka” załącznik. Pokoloruj , potnij i ułóż wg kolejności. Jeśli nie mamy drukarki, podziel kartkę na 4 części i zaproponuj narysowanie  etapów wzrostu rośliny: ziarenko, jeden listek, dwa listki łodyżka, duża roślina.
Data dodania: 2020-03-25 08:23:15
Data edycji: 2020-03-25 09:57:03
Ilość wyświetleń: 702

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego