Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Co by było gdyby...?

Co by było gdyby...?

„Co by było gdyby…?”

„Gdyby nagle…”Wyobraźcie sobie, że budzicie się rano i wszystkie urządzenia elektryczne te na prąd i baterie nagle zniknęły. Wymyślcie sposoby na zaradzenie tej sytuacji. Jeśli już to zrobicie zapraszamy do wspólnej zabawy z naszymi pomysłami jak zastąpić niektóre z tych urządzeń. Podpowiemy Wam że, już tak kiedyś było zanim wynaleziono te wszystkie cudowne nowoczesne urządzenia nie było nic i ludzie sami musieli wszystko robić.

KATASTROFA W. Ścisłowski
W mieszkaniu ciemno,
świeczka płonie,
W lodówce powódź,
milczy radio,
nie dźwięczy dzwonek,
winda znowu
stanęła gdzieś między piętrami!
Pralka zamarła też w bezruchu,
gramofon rozpędzony zamilkł,
magnetofonu nikt nie słucha.
Zgasł telewizor kolorowy,
żelazko zimne, grzejnik też!
O szyciu także nie ma mowy,
kurz z odkurzacza śmieje się!
A wszystko, moi drodzy, stąd,
że wyłączono nagle prąd!
Jak byśmy więc bez prądu żyli
ten wiersz pokazał wam w tej chwili.
Znów płoną lampy- mrok się cofa
i szybko mija katastrofa!

„Kubkofon” Kiedyś gdy jeszcze nie było telefonu ludzie porozumiewali się na odległość za pomocą sygnałów dymnych (ognisko), dźwiękowych ( bębny), świetlnych. Spróbujcie wykonać swój telefon. Pomoce: dwa kubki po jogurcie, sznurek, dwa kółka z tekturki, koraliki wykałaczki. Wspólnie z rodzicem przełóż sznurek przez denka obu kubków, np. z pomocą wykałaczki. Na końcach załóż tekturowe kółka, koraliki i gotowe.  Teraz stańcie daleko od siebie, jedna osoba mówi do środka kubka a druga słucha, sznurek musi być naprężony.

 „Wielkie pranie” Co zrobić gdy nie ma pralki, po prostu trzeba prać ręcznie. Upierzcie razem z mamą w misce lub umywalce dowolną część garderoby. Po ciężkiej pracy należy się odpoczynek. Relaks: Dziecko leży wygodnie na plecach a rodzic wykonuje masaż z wykorzystaniem naprężonego szalika, chustki, masując od stóp do głowy, potem zamieniamy się miejscami

„Telewizor” Przygotujcie ekran z kartki papieru, kartonu, materiału  lub odpowiednio wykorzystajcie dostępne meble. Wymyślcie wspólnie z rodzicem program np. rozrywkowy lub edukacyjny, możecie opowiedzieć bajkę  i gotowe. Potem zamieńcie się miejscami.

 „Teraz wy…” Pomyślcie jak jeszcze możecie zastąpić inne urządzenia, które macie w domu np. światło wieczorem można zastąpić własnoręcznie zrobionymi lampkami, komputer –wspólną grą planszową, Gra: potrzebne będą nakrętki z butelek. Kto ułoży największą wieżę z nakrętek?

„Kwadrat” Wyszukaj kwadrat wśród różnych sprzętów domowych lub zabawek. Jeśli masz układanki z figurami geometrycznymi to je wykorzystaj jeśli nie to wytnij z wzoru. Znajdź kwadrat i obejrzyj go dokładnie. Pokaż jego boki leżące(poziome) i stojące (pionowe), policz wszystkie boki, przejedź palcem po obwodzie figury. Relaks: narysuj kształt kwadratu palcem w powietrzu lub na dywanie. Można też oczywiście na kartce. Następnie ćwiczycie pokazywanie palcem kolejnych boków i oddychanie: przy I boku wstrzymaj oddech, przy drugim wciągnij powietrze nosem (wdech), przy trzecim wstrzymaj oddech, przy czwartym wydech I tak 2-3 razy. Nie więcej.

„Bądź bezpieczny” Porozmawiajcie o tym jak należy korzystać z urządzeń elektrycznych, o zakazie samodzielnego obsługiwania urządzeń podłączonych do prądu, dotykania gniazdek elektrycznych, włączania i wyłączania z sieci oraz obejrzyjcie znak „Uwaga prąd”

 „Gimnastyka dla smyka” Śpiewanki- gimnastykowanki- Zachęcamy do ćwiczeń z dziećmi przy muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

 „Karty pracy i kolorowanki” dla chętnych

Dodatkowa literatura Wiersz „Wynalazca” K. Gruszczyński załącznik

Data dodania: 2020-04-17 06:53:36
Data edycji: 2020-04-17 07:03:59
Ilość wyświetleń: 664

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej