Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Co by było gdyby...?

Co by było gdyby...?

„Co by było gdyby…?”

„Gdyby nagle…”Wyobraźcie sobie, że budzicie się rano i wszystkie urządzenia elektryczne te na prąd i baterie nagle zniknęły. Wymyślcie sposoby na zaradzenie tej sytuacji. Jeśli już to zrobicie zapraszamy do wspólnej zabawy z naszymi pomysłami jak zastąpić niektóre z tych urządzeń. Podpowiemy Wam że, już tak kiedyś było zanim wynaleziono te wszystkie cudowne nowoczesne urządzenia nie było nic i ludzie sami musieli wszystko robić.

KATASTROFA W. Ścisłowski
W mieszkaniu ciemno,
świeczka płonie,
W lodówce powódź,
milczy radio,
nie dźwięczy dzwonek,
winda znowu
stanęła gdzieś między piętrami!
Pralka zamarła też w bezruchu,
gramofon rozpędzony zamilkł,
magnetofonu nikt nie słucha.
Zgasł telewizor kolorowy,
żelazko zimne, grzejnik też!
O szyciu także nie ma mowy,
kurz z odkurzacza śmieje się!
A wszystko, moi drodzy, stąd,
że wyłączono nagle prąd!
Jak byśmy więc bez prądu żyli
ten wiersz pokazał wam w tej chwili.
Znów płoną lampy- mrok się cofa
i szybko mija katastrofa!

„Kubkofon” Kiedyś gdy jeszcze nie było telefonu ludzie porozumiewali się na odległość za pomocą sygnałów dymnych (ognisko), dźwiękowych ( bębny), świetlnych. Spróbujcie wykonać swój telefon. Pomoce: dwa kubki po jogurcie, sznurek, dwa kółka z tekturki, koraliki wykałaczki. Wspólnie z rodzicem przełóż sznurek przez denka obu kubków, np. z pomocą wykałaczki. Na końcach załóż tekturowe kółka, koraliki i gotowe.  Teraz stańcie daleko od siebie, jedna osoba mówi do środka kubka a druga słucha, sznurek musi być naprężony.

 „Wielkie pranie” Co zrobić gdy nie ma pralki, po prostu trzeba prać ręcznie. Upierzcie razem z mamą w misce lub umywalce dowolną część garderoby. Po ciężkiej pracy należy się odpoczynek. Relaks: Dziecko leży wygodnie na plecach a rodzic wykonuje masaż z wykorzystaniem naprężonego szalika, chustki, masując od stóp do głowy, potem zamieniamy się miejscami

„Telewizor” Przygotujcie ekran z kartki papieru, kartonu, materiału  lub odpowiednio wykorzystajcie dostępne meble. Wymyślcie wspólnie z rodzicem program np. rozrywkowy lub edukacyjny, możecie opowiedzieć bajkę  i gotowe. Potem zamieńcie się miejscami.

 „Teraz wy…” Pomyślcie jak jeszcze możecie zastąpić inne urządzenia, które macie w domu np. światło wieczorem można zastąpić własnoręcznie zrobionymi lampkami, komputer –wspólną grą planszową, Gra: potrzebne będą nakrętki z butelek. Kto ułoży największą wieżę z nakrętek?

„Kwadrat” Wyszukaj kwadrat wśród różnych sprzętów domowych lub zabawek. Jeśli masz układanki z figurami geometrycznymi to je wykorzystaj jeśli nie to wytnij z wzoru. Znajdź kwadrat i obejrzyj go dokładnie. Pokaż jego boki leżące(poziome) i stojące (pionowe), policz wszystkie boki, przejedź palcem po obwodzie figury. Relaks: narysuj kształt kwadratu palcem w powietrzu lub na dywanie. Można też oczywiście na kartce. Następnie ćwiczycie pokazywanie palcem kolejnych boków i oddychanie: przy I boku wstrzymaj oddech, przy drugim wciągnij powietrze nosem (wdech), przy trzecim wstrzymaj oddech, przy czwartym wydech I tak 2-3 razy. Nie więcej.

„Bądź bezpieczny” Porozmawiajcie o tym jak należy korzystać z urządzeń elektrycznych, o zakazie samodzielnego obsługiwania urządzeń podłączonych do prądu, dotykania gniazdek elektrycznych, włączania i wyłączania z sieci oraz obejrzyjcie znak „Uwaga prąd”

 „Gimnastyka dla smyka” Śpiewanki- gimnastykowanki- Zachęcamy do ćwiczeń z dziećmi przy muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

 „Karty pracy i kolorowanki” dla chętnych

Dodatkowa literatura Wiersz „Wynalazca” K. Gruszczyński załącznik

Data dodania: 2020-04-17 06:53:36
Data edycji: 2020-04-17 07:03:59
Ilość wyświetleń: 1837

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego