Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Witaj wiosno - ,,W marcu jak w garncu

Witaj wiosno - ,,W marcu jak w garncu

Oto kolejne proponowane działania w ramach tematu:

,,Witaj Wiosno" - W marcu jak w garncu

 

,,W marcu jak w garncu" - Zabawa językowa z garnkiem i łyżką

Dziecko ogląda prezentowane zjawiska atmosferyczne (obrazy zawarte w galerii). Nazywa je, rodzic zapisuje je na kartce a dziecko wrzuca do garnka. Po obejrzeniu i opisaniu wszystkich zjawisk atmosferycznych można dać dziecku łyżkę by zamieszało kartki znajdujące się w garnku. Następnie dziecko losuje karteczki i określa pierwszą i ostatnią głoskę, dzieli na głoski i sylaby a także składa z głosek i sylab wypowiadanych przez rodzica słowa.

 

,,Pogoda za oknem" - Wycinanka

Słoneczko:

  • Dziecko odrysowuje i wycina koło z żółtego papieru lub dostępnego w domu, może być nawet gazeta, w miarę możliwości można ją pokolorować na żółto.
  • Składa koło na pół dwa razy, nacina paski dookoła.
  • Po wyprostowaniu koła powsteje nam słoneczko z wieloma promyczkami.

Śnieżynka:

  • Dziecko odrysowuje i wycina koło z białego papieru (lub innego dostępnego w domu)
  • Składa na pół dwa razy.
  • Wycina wzorki np.: kółeczka, trójkącki z każdego boku powstałej figury.
  • Po wyprostowaniu powstaje śnieżynka w finezyjne wzorki.

Deszcz:

  • Dziecko składa kartkę na pół.
  • Rysuje połowę kropelki.
  • Po wyprostowaniu wyciętego kształtu powstaje kropelka.

Powstałe prace w miarę możliwości można przykleić taśmą do okna.

 

Zabawy matematyczne:

  • Sprzątanie klocków - Segregowanie klocków pod względem kolorów, kształtów, długości. Cechy mogą wymyślać również dzieci.
  • Kredki w pudełku: Rodzic proponuje aby dziecko włożyło do pudełka: dwie kredki zółte, trzy zielone i jedną niebieską i zadaje pytanie: Ile wszystkich kredek jest w pojemniku? (Zakres można odpowiednio zwiększać w ramach poszerzania kompetencji dzieci).
  • Zadania z treścią za pomocą liczmanów - dostępnych w domu takich samych przedmiotów np. korków, guzików,  makaronu. Należy narysować drzewo (ponieważ dzieciom jest łatwiej zapamiętać o czym jest zadanie jak widzi konkretne przedmioty), mówić zadanie a dziecko w tym czasie układa dane w nim zawarte, rachuje i podaje rozwiązanie. Zadania mogą dotyczyć np. owoców na telerzu, samochodów na parkingu to zależy już od Państwa i dzieci.

Przykładowe ćwiczenie:

Na drzwie siedziało 5 ptaków.

Przyleciało 6 i usiadło na drzewie.

Ile ptaków siedzi teraz na drzwie?

 

Po południu zabawa w kalambury.

Dzieci i rodzice losują karteczki z narysowanymi postaciami. Osoba, która wylosowała karteczkę, za pomocą ruchu przedstawia daną postać. Pozostałe osoby starają się odgadnąć kim jest tajemnicza postać. Wszyscy dobrze się bawią :-)

 

 

 

Data dodania: 2020-03-20 14:47:34
Data edycji: 2020-03-20 16:23:01
Ilość wyświetleń: 810

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego