Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

W lesie

W  lesie

 

 

Proponowane działania w ramach tematu:


1. Wysłuchanie wiersza czytanego przez Rodzica pt. „Może zobaczymy”- H. Bechlerowej.

Idźmy leśną ścieżką
cicho, cichuteńko,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś leśny ptaszek,
którego nie znamy…

I będzie nas witał
wesołą piosenką!
Tylko idźmy lasem
cicho… cichuteńko…

2. Postawienie pytań w związku z wierszem.
─ O czym będą dzisiejsze zajęcia? (o lesie)
─ Jakie nazwy zwierząt występują w wierszu? (sarna, wiewiórka,
dzięcioł)
─ Czyim domem jest las? (zwierząt: ptaków, ssaków, owadów)

3.DROGIE DZIECI- CO BY BYŁO GDYBY?

Gdyby lasu nie było,
Gdyby go wyrąbano
Kto by szumiał piosenki
Na „dzień dobry, „dobranoc”?

Wiecie, co by się stało,
Gdyby lasy wycięto?
Zabrano by mieszkania wszystkim
zwierzętom.

I zginęłyby marnie
Żyłyby tylko w baśni.
Smutne byłoby życie
Bez zwierzęcej przyjaźni.

 

4. Zgaduj – zgadula c.d.
Jakie drzewa mogą rosnąć w lesie? /wymień trzy gatunki/
2. Co nam daje las? / wymień trzy korzyści/
3. Dla jakich zwierząt drzewa są domem?
4. Kto opiekuje się lasem?
5. Jakie zwierzęta można spotkać w lesie?
6. Co zanieczyszcza powietrze? Jak temu przeciwdziałać?

 

 

Data dodania: 2020-04-16 14:54:51
Data edycji: 2020-04-16 15:00:03
Ilość wyświetleń: 2341

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego