Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

W księgarni

W księgarni

 

 

1.„Co można kupić w księgarni?” – rozmowa na temat księgarni na podstawie do­świadczeń dzieci i zabawy dydaktycznej. Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarni. Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.

 

2."Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności posłu­giwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep. /propozycja stworzenia banknotów i monet umownych lub  kartonowych wykonanych współnie z dzieckiem/

 

 

3.Zabawy z piosenką „Bajeczki” i inscenizacją do niej.

4.„Bajeczki”
sł. Urszula Piotrowska muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Na pólkach mieszkają książeczki.   /Dzieci udają, że biorą książkę z półki /
W książeczkach mieszkają bajeczki.  /Otwierają ją i przewracają kartki./
Opowiem o nich wam,            / jw./
bo wszystkie dobrze znam.    / jw./
Opowiem o nich wam,          / jw./
bo wszystkie dobrze znam.   / jw./
W bajeczkach znajdziecie rycerzy,  /Dzieci stają w rozkroku, wyprostowane/
królewnę, co spała na wieży,         / Złożone dłonie podkładają pod policzek/
i dobrych wróżek sto,      /Rozkładają ręce w bok i poruszają nimi/
i czarownicę złą, Robią „złą” minę,   / rozczapierzają palce dłoni /
i dobrych wróżek sto,      / Rozkładają ręce w bok i poruszają nimi /
i czarownicę złą. Robią „złą” minę,    /rozczapierzają palce dłoni /
A kiedy się dziecko zasłucha,   /Przykładają dłonie do uszu /
to wróżki mu szepczą do ucha. / Pochylają się do sąsiada i zasłaniają sobie dłonią usta /
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. /Oplatają skrzyżowanymi rękami swoje ciało /
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. / Kołyszą się /

– Omówienie treści piosenki.
R. zadaje pytania: O czym opowiadają baśnie? Jakie postacie często występują w baśniach? Kto lubi słuchać, jak ktoś mu czyta książkę? Dlaczego?

 5. Ćwiczenia oddechowe „Wróżko, przybądź”.
Dzieci naśladują powolny ruch skrzydeł wróżki. Wykonują wdech z jednoczesnym szybkim unie­sieniem rąk w ku górze, a wydech – z powolnym opuszczaniem rąk. Najpierw stoją, później po­woli poruszają się .

6. Zabawa ruchowa: 
– „Ile zrobię kroków?” – dziecko dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na gło­wie i próbuje zrobić kilka kroków. Dzieci liczą, ile kroków udało im się zrobić, zanim książka spa­dła. Po zabawie dzieci oddają książki R. i siadają na dywanie. R. pyta, kto ile zrobił kroków. Nagradzanie oklaskami .

7. Jak dbać o książki!

  1. Myj ręce przed czytaniem
  2. Nie jedz i nie pij w trakcie czytania
  3. Nie pisz i nie rysuj po książkach
  4. Odkładaj książki na miejsce
  5. Nie wyrywaj kartek z książek
  6. Nie rzucaj, nie kop i nie siadaj na książkach
Data dodania: 2020-05-07 16:39:12
Data edycji: 2020-05-07 17:23:40
Ilość wyświetleń: 912

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego