Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

„Tam gdzie słońce, księżyc, gwiazdy”

„Tam gdzie słońce, księżyc, gwiazdy”

Kochani rodzice, chcemy zachęcić Was do wspólnych zabaw z dziećmi wg rozkładu zajęć ustalonego w tym miesiącu. Życzymy miłej zabawy.

Scenariusz zajęć  tygodniowych – „Tam gdzie słońce, księżyc, gwiazdy”

Dzień 1-  „Ziemia i inne planety”

  1. „Rakieta”- zabawa ruchowa przy dowolnej muzyce. Siadamy wygodnie z rodzicami na podłodze i naśladujemy start rakiety. Wybieramy się w podróż. Podczas podróży odwiedzamy różne planety: łaskotek, śmiesznych kroków, psów, kotów itp. Podczas wizyty na wybranej planecie zamieniamy się w jej mieszkańców( naśladujemy ich zachowanie).
  2. „Poznajemy kosmos”- rozmowa z dzieckiem po obejrzeniu filmu „Układ Słoneczny dla dzieci 123 Edukacja” -  lub „Przygody Paxi” z platformy Esero z Centrum Nauki Kopernik -https://esero.kopernik.org.pl/ lub książki na temat kosmosu. Wskazywanie różnic i podobieństw pomiędzy planetami, pierścieni, księżyców, kolorów, określanie położenia naszej planety oraz zdolności innych planet do zamieszkania.
  3. „Na orbicie”- zabawa ruchowa . Toczymy piłkę dookoła centralnego punktu np. rodzica, pluszowej zabawki itp. Na hasło „Stop” zatrzymujemy się, na hasło „Orbita” ruszamy w przeciwną stronę
  4. „Planety” – wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów o kształtach podobnych do planet, określanie ich kształtu i innych przedmiotów: kula. Zgromadzenie ich w jednym miejscu i porównanie wielkości, koloru, ciężaru itd.
  5. Praca plastyczna: Z balonu wykonujemy model ziemi. Nadmuchany balon oklejamy kawałkami gazety lub kartek umoczonymi w kleju płynnym. Nakładamy min. 3 warstwy. Po wyschnięciu przekłuwamy balon szpilką, malujemy i zawieszamy w pokoju.
  6. Eksperyment: Ziemia. Na talerzu ułóż 3-4 tabletki musujące ( wapno, witamina C). Posyp tabletki różnymi kolorami barwników spożywczych. Potem delikatnie pokrop wodą za pomocą pipety i czekaj na efekt.
  7. Karty pracy „Ziemia”. Zaznaczanie odpowiednim kolorem wody, lądów i kolorowanie rysunku Załącznik Ziemia.
Data dodania: 2020-03-18 13:14:13
Data edycji: 2020-03-19 12:38:07
Ilość wyświetleń: 2545

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego