Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Dbamy o naszą planetę - smog

Dbamy o naszą planetę - smog

 

Sprawdzanie stanu jakości powietrza to obowiązki nas wszystkich, ale już dzieci przedszkolne powinny mieć świadomość możliwości ochrony swojego organizmu przed szkodliwym działaniem smogu.
Dziś poznamy przyczyny złego stanu powietrza, którym oddychamy.
Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie.

 


„Wdech – wydech”. Ćwiczenia oddechowe kształtujące umiejętność ekonomicznego zużywania powietrza w czasie mówienia i wspomagające proces wydłużania fazy wydechowej.
Moi drodzy, oddychanie jest czynnością niezbędną do życia, dlatego warto robić to prawidłowo. Proszę, żebyście usiedli w siadzie skrzyżnym, wyprostowali plecy i po kolei wykonywali polecenia.
1. Wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami – kilkukrotne powtórzenie.
2. Leżymy na plecach – każdy dostaje jakiś przedmiot, który kładzie sobie na klatce piersiowej (książeczki, pluszaki, klocki itp.). Dzieci, wdychając powietrze, obserwują, jak dana rzecz unosi się, a następnie, przy wydechu, opada. Powtarzamy ćwiczenie kilka razy.
3. Dmuchanie na wiatraczek –dziecko trzyma w ręku wiatraczek, próbuje za pomocą dmuchnięcia wprawić wiatraczek w ruch.
4. Dmuchanie na paski bibuły – dziecko otrzymuje krótki pasek bibuły, zadaniem jest dmuchanie na niego tak, by jak najdłużej utrzymał się poziomo w powietrzu.
5. Posłuchajcie wiersza L. J. Kerna ,,Piotruś i powietrze”- próby określania przez dzieci cech powietrza: kolor, zapach, smak.


6. Zabawa w ,,Zatkany nos” po zabawie dzieci odpowiadają na pytanie, czy możemy żyć bez powietrza.
7. Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie balonów, powietrzem z balonów wprawianie w ruch lekkich piórek.
8. Gdzie jeszcze jest powietrze: zabawy badawcze:
- zanurzanie zakręconej plastikowej butelki w wodzie
- dmuchanie przez rurkę do miski z wodą – bąbelki
- robienie baniek mydlanych
- nakrywanie palącej się świeczki szklanym naczyniem – wysnuwanie wniosków dotyczących właściwości powietrza. Doświadczenie musi być wykonane w obecności rodzica.
9. Kto szybciej- wdmuchiwanie na czas papierowych kulek do obręczy.
10. Czy możemy malować powietrzem? – wykonanie pracy plastycznej przez zabawy plamą. Dzieci tworzą obraz , rozdmuchują przez rurkę naniesione na kartkę różne kolory farby plakatowej.
11. Zabawa ruchowa ,,Złap powietrze: - podczas śpiewania piosenki, dziecko próbuje złapać do woreczka foliowego jak najwięcej powietrza.

Data dodania: 2020-04-23 08:59:45
Data edycji: 2020-04-23 09:07:29
Ilość wyświetleń: 785

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego