Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czy to już wiosna? cz 5

Czy to już wiosna? cz 5

Dzień piąty: „Planeta Inspiracji dla Marzycieli”

  1. „Wiosenny serce”- zabawa relaksacyjna. Dziecko biega, skacze, podskakuje a potem siada zamyka oczy i kładzie rękę tam gdzie bije serce, próbuje poczuć jego rytm, uspokoić oddech i wyciszyć się Porady: Każde dziecko może samo wybrać sposób w jaki się uspokoi po intensywnym wysiłku, pomóżmy mu ustalić rytuał uspokajania i często się do niego odwoływać aby dziecko go zapamiętało.
  1. „Zielone rośliny” Potrzebne będą liście kapusty, bądź cykorii i barwnik, najlepiej zielony. Wkładamy liście do barwnika, czekamy ok 2-3 h i widzimy jak wygląda transport wody w roślinach. Porady: Nie zawsze w domu mamy gotowe barwniki. Możemy je przygotować samodzielnie: pociętą krepinę zalewamy wrzątkiem, studzimy i barwnik gotowy. Są przyprawy, i soki z warzyw, które mogą nadać kolor wodzie: curry, kurkuma, buraki, szpinak, pietruszka, sok z zaparzonej czerwonej kapusty.
  1. „Wiosenna zgadywanka”- Przygotuj 3-5 przedmiotów np. w określonym kolorze- zielonym. Ułóż w jednej linii. Dziecko próbuje zapamiętać kolejność i wychodzi z pokoju lub chowa się tak aby nie widziało jaki przedmiot zostanie przesunięty. Gdy wróci musi zgadnąć co zmieniło miejsce. Porady: Można zmienić wariant zabawy i schować jeden lub dwa przedmioty. Co jakiś czas zmieniamy rodzaj przedmiotów .Jest to doskonała zabawa ćwicząca analizator wzrokowy, pamięć i  koncentrację uwagi.
  1. „Wiosna lubi …”. Kończymy zdanie i wymyślamy co lubi wiosna, co nam się z nią kojarzy. Porady: To jest przykład zdania niedokończonego. Możemy bawić się z dzieckiem wymyślając początek zdania a dzieci kończą, dzięki temu wzbogacamy słownictwo i rozwijamy kreatywność naszych dzieci.
  1. „Pomóż Wiośnie dokończyć rysunek”. Narysuj dziecku koło, kwadrat, dowolną figurę, kształt i poproś aby dokończyło rysunek. Porady: Zacznijmy od prostych figur i potem możemy przejść do trudniejszych. Najpierw można narysować cały kształt a potem połowę i poprosić aby dziecko dorysowało brakujący fragment. Poprawimy sprawność manualną i rozwiniemy umiejętność twórczego rozwiązywania problemów.
  1. Zachęcam do obejrzenia załączonej prezentacji "Magia wiosennej przyrody"
  2. Polecane portale dla rodziców: www.polskieradiodzieciom.pl,

    https://esero.kopernik.org.pl/,  https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Data dodania: 2020-03-27 07:52:54
Data edycji: 2020-03-27 10:02:49
Ilość wyświetleń: 534

"Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"

Konfucjusz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego